English

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آران و بیدگل خبر داد؛

کسب رتبه نخست کشوری جذب دانشجو توسط دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی مرکز آران و بیدگل از کسب رتبه نخست کشوری جذب دانشجو توسط دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل در بین مراکز تابعه خبر داد.

کسب رتبه نخست کشوری جذب دانشجو توسط دانشگاه علمی کاربردی آران و بیدگل
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، نعمت الله بقایی گفت:یکی از وجوه تمایز دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به سایر دانشگاه‌ها را تاکید بر آموزش و افزایش مهارتهای خلاقیت و نوآوری دانشجویان این دانشگاه ذکر کرد و افزود: یک دانشگاه مهارتی است و با سایر دانشگاه متمایز است که در مقابل شاید بتوان یکی از ضعف های نظام آموزشی نظری که در سایر دانشگاهها اجرا می‌شود را عدم تمرین خلاقیت و نوآوری دانست.

وی در ادامه بیان کرد: دانشگاه علمی و کاربردی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است که با هدف ایجاد دانش و ارتقاء مهارت راه اندازی شده و اشتغال و کار آفرینی از وظایف اصلی این دانشگاه می باشد.

وی اظهار داشت: این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز تحت پوشش دانشگاه جامع علمی و کاربردی  که از سال 1379 این مرکز با دو رشته تحصیلی در مقطع کاردانی شروع به فعالیت کرده است و تاکنون بیش از ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از این دانشگاه فارغ تحصیل شدند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی بیان کرد:در مدت دو سال پیاپی این مرکز در کل کشور از نظر جذب دانشجو رتبه نخست در بین مراکز تابعه را دارد"مراکز تابع مستقیما زیر نظر دانشگاه جامع و وزارت علوم می باشد"

این مقام مسئول بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ دانشجو در ۱۷ عنوان رشته مشغول به تحصیل و بیش از ۸۰ مدرس در این دانشگاه نقش آفرینی می کنند.

قبایی از دیگر اقدمات این دانشگاه را اجرای طرح آباد عنوان کرد و افزود:بر اساس طرح آباد، دانش آموختگان کلیه دانشگاه ها می توانند با گذراندن یک یا دو دوره کوتاه مدت مهارتی و تخصصی در محیط کار واقعی این دانشگاه توانمندی لازم جهت ورود به بازار کار پیدا نمایند.

رئیس دانشگاه علمی ،کاربردی آران و بیگل ضمن اشاره به راه اندازی مرکز تخصصی کارآفرینی در این مرکز گفت: تمام مراکز علمی و کاربردی سراسر کشور بایستی مرکز تخصصی و مهارتی کار آفرینی خود را راه اندازی کنند و این مرکز در زمینه مشاوره برای تعیین رشته و شغل از "ایده تا تولید محصول فعابت خواهد کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون بیش از ۴۰ نفر از خانواده و فرزندان جانبازان و ایثارگران از تحصیل رایگان این مرکز بهره مند هستند.

قبایی خاطر نشان کرد: صنعتی بودن شهرستان آران و بیدگل و استقبال از رشته های مهارتی برای ورود به بازار کار و استفاده از اساتید مجرب در این امر موثر بوده است.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی شهرستان آران و بیدگل با اشاره به آغاز ثبت نام ترم جدید این دانشگاه اظهار داشت: پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی این دانشگاه از امروز آغاز شده و تا ۲۴ شهریور ادامه دارد و پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی هم از ۲۱ تا ۲۶ شهریور خواهد بود.

نعمت اله قبایی افزود: امسال در ۱۳ رشته شامل ۷ رشته در مقطع کاردانی و ۶ رشته در مقطع کارشناسی پذیرش دانشجو داریم و در برخی رشته ها هم برای ترم بهمن پذیرش خواهیم داشت.

این‌مقام‌ مسئول بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجوی این مرکز در مهر ۱۴۰۳ در مقطع کاردانی ۳۲۵ نفر و کارشناسی ۲۹۰ نفر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه