English

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان:

برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه سال جاری

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان از برگزاری کنگره ۲۴ هزار استان اصفهان در آبان ماه سال جاری خبرداد.

برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان در آبان ماه سال جاری
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، محمد حاجیان در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد:در این کنگره ۲۳ کمیته داریم که در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کرده و اقدامات مؤثری را داشته‌اند.

وی  با اشاره به رویکردها و راهبردهای کنگره گفت: راهبردهای این کنگره شامل مردمی برگزار کردن، اثرگذاری، حل مشکل و امیدآفرینی است.

این مقام مسئول ادامه داد: سرگذشت پژوهی یکی از محورهای این کنگره است که با بررسی آموزه‌های عاشورا و کربلا الگوهای موفق به جوانان معرفی می‌شود .

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان با اشاره به وجود ۲۴ هزار شهید در استان گفت: ۱۳ هزار وصیت‌نامه جمع‌آوری و ۲۲ هزار عکس نیز بازسازی شده است.

حاجیان اضافه کرد: همچنین در این‌مدت از حدود ۲۰ هزار خانواده شهید سرکشی و ۱۰ هزار یادواره شده در سطح استان با حضور پرشور مردم برگزار شده است.

وی برگزاری پویش کتاب‌خوانی و تدوین ۱۳۶ کتاب در قالب‌های روایت، رمان و داستان‌پردازی را از دیگر اقدامات در زمینه برگزاری این کنگره عنوان و اضافه کرد: هشت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی به نام شهدا توزیع شده و چهار هزار و ۵۰۰ اعزام به اردوهای راهیان پیشرفت و ۱۰ هزار اعزام به اردوهای فرهنگی نیز داشته‌ایم.

این مقام مسئول در ارتباط با دیگ اقدامت کنگره گفت: با فضاسازی شهری، ۵۰۰ مورد از معابر، اماکن و ادارات به نام شهدا نام‌گذاری و ۱۳۷ تندیس از شهدای شاخص استان ساخته شده است.

 حاجیان افزود: هم‌نشینی و مصاحبه دانش‌آموزان با خانواده شهدا و تنظیم ۱۲ هزار دانشنامه و فضاسازی شهری از دیگر اقدامات انجام شده برای کنگره ملی شهدای استان است.

وی در خصوص خانواده های چند شهیدی در استان توضیح داد: در سطح استان ۹۶ خانواده ۳ شهیدی، ۱۳ خانواده ۴ شهیدی، ۱۳۳۴ خانواده ۲ شهیدی، ۵ خانواده ۵ شهیدی، ۳ خانواده ۶ شهیدی و یک خانواده ۷ شهیدی در استان داریم.

دبیر اجرایی کنگره ملی ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: در سطح استان ۱۰۱۴ جانباز ۷۰ درصد، ۱۱۵ شهید مدافع حرم و ۸۵۹ شهید امنیت داریم.

حاجیان بیان داشت: همچنین کاشان ۱۸۰۰ شهید، لنجان ۱۳۰۰ شهید، شهرضا ۱۲۵ شهید، شاهین‌شهر و برخوار و میمه ۱۱۵۰ شهید، فریدن هزار و شرق اصفهان نیز هزار شهید داریم.

این مقام مسئول با بیان اینکه مهمترین رویداد فرهنگی امسال در استان اصفهان برگزاری کنگره ملی 24 هزار شهید استان است، گفت:با توجه به اینکه آمار شهدای اصفهان به نسبت جمعیت از همه کشور بالاتر است، می‌طلبد که این کنگره با قوت تمام در استان برگزار شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه