English

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم خبرداد؛

افزایش ۲ برابری برداشت سیب گلاب سمیرم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم از افزایش 2 برابری برداشت سیب گلاب سمیرم خبرداد.

افزایش 2 برابری برداشت سیب گلاب سمیرم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،مصطفی طایی گفت: باغداران سمیرمی از یک هزار هکتار باغ‌، ۱۵ هزار تن سیب گلاب برداشت و روانه بازار کردند در حالی که سال گذشته هشت هزار تن سیب گلاب برداشت شد.

وی بیان داشت: زمان برداشت سیب گلاب زودتر از سیب «گلدن»(زرد) و قرمز است و از اواسط تیرماه شروع می‌شود و تا اواخر مرداد ادامه دارد.

 طایی با بیان اینکه این محصول امسال کمتر با تنش آبی مواجه شد و به دلیل بارش‌های قابل‌قبول در زمستان و بهار گذشته در سمیرم کیفیت خوبی نیز داشت، افزود: باغداران سمیرمی از یک هزار هکتار باغ‌، ۱۵ هزار تن سیب گلاب برداشت و روانه بازار کردند در حالی که سال گذشته هشت هزار تن سیب گلاب برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سمیرم گفت: تولید این میزان سیب هزینه زیادی به‌همراه دارد و باغدارانی که توانایی عرضه مستقیم سیب به میدان میوه را نداشتند، نتوانستند سود زیادی از فروش آن کسب کنند.

طایی بیان داشت: مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با هدف کاهش تنش آبی، قول مساعد برای پرداخت هزینه تعمیر قنات ها و تامین لوله های آب داده‌اند اما بنظر می رسد مشکلات کم آبی و رفع تنش آب در باغ‌های سیب سمیرم با رسیدگی به امور زیربنایی قابل رفع است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه