English

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف آباد خبر داد:

واکسیناسیون بیش از ۹۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در نجف‌آباد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد از واکسیناسیون بیش از ۹۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین توسط کارشناسان این شبکه در مقابل بیماری تب مالت خبر داد.

 واکسیناسیون بیش از ۹۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین علیه بیماری تب مالت در نجف‌آباد
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، میثم استکی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۹۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین توسط کارشناسان این شبکه علیه بیماری بروسلوز واکسینه شده‌اند.

وی گفت: در این راستا  ۳۱۱۷ رأس گاو و گوساله و ۶ هزار 667 راس بره در این شهرستان در شش ماهه سال جاری علیه بیماری تب مالت واکسینه شده‌اند.

میثم استکی تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیماری مشترک بین انسان و دام است و عامل این بیماری باکتری بروسلاست که از طریق مصرف لبنیات غیرپاستوریزه، پنیر محلی، آلایش خوراکی دام آلوده و تماس مستقیم با دام آلوده به انسان منتقل می‌شود، پیشگیری از این بیماری بسیار حائز اهمیت است.

این مقام مسئول یادآور شد: نشانه بروسلوز در دام، سقط جنین در ماه‌های آخر آبستنی بوده و یکی از راه‌های انتقال بیماری بروسلوز از دام به انسان، تماس با ترشحات آلوده است که از طریق جراحات به انسان منتقل می‌شود و کنترل این بیماری در انسان نیازمند کنترل و پیشگیری آن در دام است که این امر با واکسیناسیون سراسری دام سبک و سنگین محقق خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نجف‌آباد در پایان گفت: مصرف شیر خام و استفاده از پنیر تازه و غیرپاستوریزه راه‌هایی از انتقال این بیماری است و بر همین اساس توصیه می‌شود از لبنیات پاستوریزه استفاده شود. این بیماری به علت سقط جنین در ماه‌های پایانی آبستنی و کاهش تولید شیر و نازایی باعث خسارات اقتصادی سنگین می‌شود، بنابراین به دامداران و دامپروران توصیه می‌شود جهت واکسیناسیون دام‌های خود حداکثر همکاری را با پرسنل شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه