English

رئیس آتش نشانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان خبرداد:

اجرای مانورهای ماهیانه امداد و نجات با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاه اصفهان

رئیس آتش نشانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان از اجرای مانورهای ماهیانه امداد و نجات با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاه اصفهان خبرداد.

اجرای مانورهای ماهیانه امداد و نجات با همکاری شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاه اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدی رئیس آتش نشانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان در این باره عنوان داشت: مانور شهریورماه به شرکت میرداماد صفه اختصاص داشت که با موضوع نجات مصدوم شاغل در مخزن در حال ساخت TK-20123 انجام شد.

وی افزود: از زمان اعلام حادثه تا پایان عملیات ۲۳ دقیقه به طول انجامید که با توجه به عملیات زمان‌بر نجات مصدوم که نیازمند ارزیابی و ایجاد شرایط ایمن است، حد نصابی قابل قبول به شمار می‌رود.

رئیس آتش نشانی هلدینگ پتروپالایش اصفهان تأکید کرد: سناریوهای دیگری مانند اطفای حریق، انتشار مواد سمی را در دستور کار داریم و به دنبال این هستیم که اجرای مانورهای ماهیانه امداد و نجات را با همکاری شرکت میرداماد صفه و سایر شرکت‌های زیرمجموعه پالایشگاه اصفهان تداوم ببخشیم.

مسعود طهماسبی نیا رئیس واحد HSE شرکت پتروپالایش میرداماد صفه در ارتباط با اجرای مانور امداد و نجات این شرکت گفت: با توجه به شرایط خاص و وجود مخاطرات در صنعت نفت و نوع فعالیت‌های شرکت، تیم HSE به منظور حفظ آمادگی ذهنی و بالا بردن سطح آمادگی کارکنان در شرایط اضطراری اقدام به برگزاری مانور امداد و نجات در پروژه ساخت مخازن کرد.

وی با اشاره به هدف از اجرای این مانور ادامه داد: شناخت نقاط ضعف و قوت و تجزیه و تحلیل آن‌ها در هنگام مواجهه با حوادث واقعی مهمترین هدف اجرای این مانور محسوب می‌شود.

 

حد نصاب قابل قبول در اجرای عملیات

گفتنی است، عملیات انجام شده در جریان این مانور، براساس شاخص‌هایی مانند: تمهیدات قبل از مانور، حضور به موقع در محل حادثه، عکس العمل ایمن افراد تیم، نحوه انجام وظیفه، هماهنگی تیم با فرمانده صحنه، میزان هماهنگی افراد در تیم عملیات، ارتباطات رادیویی مناسب، سرعت عمل کارکنان، نحوه انجام وظیفه، استفاده از نیروهای کمکی، انتخاب مناسب نوع وسائل مورد استفاده، تحت کنترل بودن محیط، تحت کنترل بودن کارکنان، استفاده از PPE، میزان آمادگی بدنی تیم، میزان آماده به کار بودن تجهیزات مورد ارزیابی و بررسی تخصصی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه