English

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان خبر داد؛

برگزاری جشن سالگرد گنجبنه های باستانی سیلک با رویکردی نوین

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری از برگزاری جشن سالگرد گنجبنه های باستانی سیلک با رویکردی نوین خبر داد.

برگزاری جشن سالگرد گنجبنه های باستانی سیلک با رویکردی نوین
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،عبدالله زاده در سالگرد نود و سومین روز ثبت ملی سیلک گفت:امسال، جشن سالگرد سیلک همزمان با طرح بازنگری و کاوش در محوطه باستانی سیلک برگزار می شود.

وی افزود:این فرصت طلایی برای کودکان و نوجوانان فراهم شد تا از نزدیک شاهد مراحل هیجان‌انگیز کاوش و کشف آثار تاریخی باشند.

علیرضا عبدالله زاده اظهار داشت: ما بر این باوریم که آشنایی کودکان و نوجوانان با تاریخ و تمدن کهن سرزمین‌مان، نقش مهمی در شکل‌گیری هویت ملی آنان دارد. به همین دلیل، امسال تصمیم گرفتیم تا جشن سالگرد سیلک را به فرصتی برای آشنایی نسل آینده با میراث فرهنگی تبدیل کنیم.

وی هم چنین عنوان کرد:در این مراسم، کودکان و نوجوانان با همراهی باستان‌شناسان، از نزدیک با ابزار و روش‌های کاوش آشنا و از کشف هر قطعه سفال و اشیای باستانی، شگفت‌زده شدند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی و گردشگری کاشان بیان کرد: این تجربه بی‌نظیر، برای بسیاری از کودکان، آغاز علاقه‌مندی به تاریخ و باستان‌شناسی بود.

لازم به ذکر است، جشن سالگرد سیلک امسال، با رویکردی نوین و مشارکت فعال کودکان و نوجوانان، به رویدادی ماندگار تبدیل  شد و این رویداد نشان داد که با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد فرصت‌های یادگیری، می‌توان علاقه نسل جوان را به تاریخ و فرهنگ کشورمان برانگیخت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه