English

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان مطرح کرد:

راه‌اندازی اتوبوس ویژه دانش‌آموزان در ۴ مسیر پرتردد شهر اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اتوبوس ویژه دانش‌آموزان در ۴ مسیر پرتردد شهر راه‌اندازی شود.

 راه‌اندازی اتوبوس ویژه دانش‌آموزان در 4 مسیر پرتردد شهر اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، محمدرضا ابراهیمی در صحن علنی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان کرد: دو سال پیش پیشنهاد دادیم به صورت پایلوت، در چند مسیر اتوبوس ویژه دانش‌آموز قرار دهیم که محقق نشد. این پیشنهاد را مجددا تکرار می‌کنیم، به صورتی‌که در 4 مسیر اتوبوس ویژه دانش‌آموزان در زمان‌های خاص با ایستگاه‌های خاص قرار گیرد، در این صورت خانواده‌ها نیز احساس ایمنی دارند، ضمن اینکه کاهش ترافیک و سوخت به‌دنبال دارد.

وی اظهار کرد: به لطف خدا و عنایات رئیس‌جمهور شهید، ابرچالش آموزش و پرورش که در چند سال گذشته با آن روبه‌رو بودیم از بین رفت و این ابرچالش، کمبود نیروی انسانی بود.

این مقام مسئول افزود: سه سال قبل، 20 هزار نیروی انسانی کسری داشتیم، البته به روش‌های مختلف این جای خالی را پر می‌کردیم، اما این پر کردن کیفیت نداشت که خدا را شکر در دو سال گذشته 200 هزار معلم به ظرفیت معلمان آموزش و پرورش اضافه شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: در استان اصفهان یک میلیون نفر دانش آموز داریم که 45 درصد آن‌ها در شهر اصفهان هستند. 70 هزار نفر دانش آموز پیش از دبستان و حدود 80 هزار معلم داریم که اول مهر یک میلیون و 150 هزار نفر مستقیما درگیر آغاز سال تحصیلی می‌شوند.

وی با بیان اینکه تلاش بسیاری کردیم تا یک دهم جذب آموزش و پرورش را به اصفهان اختصاص دهیم، گفت: در همین راستا موفق به جذب 20 هزار معلم شدیم که نویدبخش است.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: در کل استان 30 هزار کلاس درس داریم که در شهر اصفهان با کمبود فضای فیزیکی مواجه هستیم. در روستاها نیز دچار مشکل هستیم اما 3 هزار کلاس درس در سه سال گذشته اضافه و 1000 کلاس درس به نیت 1000 روز خدمت دولت قبل با کمک پالایشگاه اصفهان براساس مسئولیت اجتماعی شرکت کلنگ زنی شد.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروز 150 مدرسه تحت تاثیر فرونشست است و 45 مدرسه کاملا تخلیه شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: خانواده‌هایی که بخواهند در محدوده خود ثبت نام کنند به هیچ عنوان دچار مشکل نمی‌شوند، اما نکته این است که همه مدارس یک رده نیستند، برخی مدارس دولتی، غیردولتی، شاهد، تیزهوشان و... هستند که طبیعی است در محدوده نباشند.

وی با بیان اینکه رویکرد دولت این است که تنوع مدارس را کم کند، افزود: براساس سند تحول بنیادین باید میزان توسعه متوازن در حوزه فنی‌وحرفه‌ای و کاردانش و نظری را متعادل کنیم. قرار بوده 50 درصد دانش آموزان پایه نهم به فنی و حرفه‌ای و 50 درصد دیگر به نظری بروند که در استان اصفهان آمار خوبی در تحقق این امر داشتیم.

ابراهیمی با بیان اینکه امسال با توجه به تغییر ثبت نام و مباحث کنکور، 50 درصد امتیاز ورود به دانشگاه ناشی از امتحانات نهایی بود که در مسیر عدالت است، گفت: قبل از این دانش‌آموز مهارت تست‌زنی را یاد می‌گرفت و خانواده‌ها هزینه‌های گزاف برای این امر اختصاص می‌دادند که این افراد بیشتر خانواده‌های دهک 9 و 10 بودند، لذا رشته‌های خوب برای این دانش‌آموزان می‌شد.

وی تصریح کرد: 10 سال پیش مصوبه موردنظر را در خصوص تاثیر معدل در کنکور داشتیم که هیچ دولتی آن را انجام نداد، اما دولت شهید رئیسی موفق به اجرای آن شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با بیان اینکه 70 هنرستان فنی و حرفه‌ای و کاردانش را امسال اضافه کردیم، گفت: هنوز هستند کسانی که می‌خواهند به این مدارس وارد شوند، اما ظرفیت محدود است؛ بنابراین برخی خانواده‌ها در این زمینه انتقاد دارند.

وی در خصوص شهریه ثبت‌نام گفت: اجبار به دریافت شهریه، قانونی و شرعی و اخلاقی نیست اما داوطلبانه می‌توانند کمک کنند. ما قسم نمی‌خوریم که چنین اتفاقاتی نمی‌افتد، حتی در این زمینه برخورد و توبیخ و عزل هم داشتیم.

ابراهیمی در ارتباط با تردد دانش آموزان بیان کرد: دو سال پیش پیشنهاد دادیم که به صورت پایلوت، در چند مسیر اتوبوس ویژه دانش‌آموز قرار دهیم که محقق نشد. این پیشنهاد را مجددا تکرار می‌کنیم، به صورتی که در 4 مسیر اتوبوس ویژه دانش‌آموزان در زمان‌های خاص با ایستگاه‌های خاص قرار گیرد، در این صورت خانواده‌ها نیز احساس ایمنی دارند، ضمن اینکه کاهش ترافیک و سوخت به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه در بعد تربیتی هیچ‌چیز مانند نماز پیشران نیست، گفت: نمازخانه‌های ما به تجهیز نیاز دارد و شورای شهر در این زمینه کمک کرده و می‌خواهیم همکاری صورت گیرد تا در مسیر تربیت صحیح، با مصوبه‌ای این نمازخانه‌ها تجهیز شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تأکید کرد: ساخت و تعمیر مراکز آموزشی و مدارس در قانون وجود دارد که درخواست داریم منابع آن در جای درست هزینه شود.

وی با اشاره به وضعیت دانش‌آموزان معلول و نیازهای آن‌ها گفت: عموم این دانش‌آموزان از خانواده‌های محروم هستند که باید برای آن‌ها مدارس مناسب ایجاد شود.

ابراهیمی با بیان اینکه براساس قانون، ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها باید متقبل شوند، گفت: آمار حمایت شهرداری اصفهان در این زمینه پایین است، درخواست داریم اگر مصوبه‌ای لازم است در این زمینه اخذ شود، همچنین باید به نحوی عمل گردد که ایاب و ذهاب این دانش‌آموزان رایگان شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه