English

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل:

خبرنگاران در توسعه منطقه و امیدآفرینی نقش کلیدی دارند

نماینده مردم شهرستان کاشان و آران و بیدگل گفت:خبرنگاران در توسعه منطقه و امیدآفرینی نقش کلیدی دارند.

خبرنگاران در توسعه منطقه و امیدآفرینی نقش کلیدی دارند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مصطفی معینی در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران، آن‌ها را عیون جامعه خواند.

وی با اشاره به نقش مؤثر خبرنگاران در توسعه منطقه و ترسیم موفقیت‌های کشور، گفت: خبرنگاران نه تنها چشم و گوش جامعه هستند، بلکه در بسیاری از موارد زبان مردم نیز محسوب می‌شوند. آن‌ها در ایجاد امیدواری در جامعه و هدایتگری رفتارهای اجتماعی به سمت الگوهای قابل قبول، نقش بسیار برجسته‌ای دارند.

این نماینده مجلس صداقت، امانت، شجاعت، تیزبینی و قدرت تحلیل درست را از مهم‌ترین ویژگی‌های یک خبرنگار برشمرد و افزود: خبرنگاران با بهره‌گیری از این ویژگی‌ها می‌توانند در تقویت و تعضیف هنجارهای اجتماعی نقش مؤثری ایفا کنند.

نماینده مردم کاشان در مجلس شورای اسلامی، از تلاش‌های خود برای تحقق دو هدف مهم استان شدن کاشان و افزایش کرسی‌های نمایندگی این منطقه خبر داد.

وی در این خصوص اظهار داشت: دو راه اصلی برای استان شدن کاشان وجود دارد؛ یکی از طریق لایحه‌ای که توسط دولت ارائه می‌شود و دیگری از طریق طرح قانونی که نمایندگان باید آن را به مجلس ارائه دهند. بر اساس تقسیم‌بندی وظایف کمیسیون‌های مجلس، کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها مسئولیت بررسی موضوع استان شدن کاشان را بر عهده دارد و بنده نیز این موضوع را امضا کرده‌ام."

معینی همچنین از بارگذاری طرح استان شدن کاشان در سامانه مربوطه خبر داد و افزود: علاوه بر این، طرح افزایش تعداد کرسی‌های نمایندگی کاشان را نیز به عنوان طراح امضا و ثبت نموده‌ام. با توجه به اصل ۶۴ قانون اساسی، هر ده سال ۲۰ کرسی به تعداد کل نمایندگان مجلس اضافه می‌شود که آخرین بار این افزایش در سال ۷۸ صورت گرفت و تعداد کل کرسی‌ها به ۲۹۰ رسید.

وی با تاکید بر اهمیت توسعه ساختارهای اداری و سیاسی منطقه بزرگ کاشان، استان شدن و افزایش کرسی‌های نمایندگی را دو راهکار مهم برای توسعه این منطقه دانست.

معینی تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کار خواهم بست تا کاشان به استان تبدیل شود و تعداد کرسی‌های نمایندگی این منطقه نیز افزایش یابد.

مصطفی معینی گفت: نگرش من به این موضوع، یک نگرش توسعه‌ای و تعاملی است و تمام برنامه‌هایم بر اساس این نگرش تدوین شده‌اند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: برای تحقق هدف استان شدن کاشان، باید زیرساخت‌های لازم برای این مهم فراهم شود و توسعه کاشان و آران و بیدگل در گرو تعامل با استان است.

 

نگاه ما به آینده کاشان و آران و بیدگل توسعه‌محور است

مصطفی معینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با ضمن بیان دوگانه نگاه سیاسی و توسعه‌ای به مسائل منطقه، بر اولویت نگاه توسعه‌ای در خصوص کاشان و آران و بیدگل تاکید کرد.

وی با اشاره به عدم تحقق استان شدن برای این منطقه، بر لزوم تعامل سازنده با استان برای پیگیری مطالبات و اجرای وعده‌ها تاکید نمود.

معینی معتقد است: با تعامل موثر با استان می‌توان به پیشرفت و توسعه بیشتر منطقه کمک کرد.

 

تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان به منطقه ویژه اقتصادی کاشان وپیشرفت پروژه‌های عمرانی

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در دیدار با مدیرعامل ایمیدرو، از تخصیص ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار به فاز اول منطقه ویژه اقتصادی کاشان خبر داد. این منطقه با مساحت ۲۵۰ هکتار در فاز اول، ظرفیت ایجاد ۴ هزار شغل مستقیم و ۱۲ هزار شغل غیرمستقیم را دارد.

 این نماینده مجلس با بیان اینکه پهنه‌های صنعتی این منطقه شامل خودرو، دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته خواهد بود،گفت:فرآیند واگذاری زمین‌ها در منطقه ویژه اقتصادی بر اساس مدل مشارکت اجاره‌ای و اجاره به شرط تملیک انجام می‌شود.

 

پیشرفت پروژه بیمارستان بقیه الله

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل به پیشرفت پروژه بیمارستان بقیه‌الله کاشان اشاره کرد و گفت: برای تکمیل ۲۷ درصد این پروژه، ۳۶۷ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده است که ۱۶۷ میلیارد تومان آن توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و ۲۰۰ میلیارد تومان توسط بانک ملی تامین می‌شود.

 

پیگیری احداث جاده گردشگری حرم تا حرم

نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل  همچنین از پیگیری جدی پروژه جاده گردشگری و مذهبی حرم تا حرم بین قم و کاشان خبر داد و اعلام کرد: یک خیر نیکوکار نیز آمادگی خود را برای احداث هشت کیلومتر از این جاده اعلام کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه