English

دبیر جشنواره موسیقی فجر :

موسیقی خلاق ایران بیشنیه تاریخی دارد

دبیر جشنواره موسیقی فجر گفت:موسیقی خلاق ایران بیشنیه تاریخی دارد و این شهرداری ها در دنیا هستند که حامی فرهنگ و هنر بخصوص حوزه موسیقی هستند.

موسیقی خلاق ایران بیشنیه تاریخی دارد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، رضا مهدوی با بیان اینکه جایگاه موسیقی ایران در دنیا یک جایگاه ویژه و خاص است، گفت: موسیقی مبتنی بر موقعیت زمان و مکان هست و اگر به جای دیگر کوچ کند بدون شک ماهیت آن دستخوش تغییر خواهد شد.

وی با بیام اینکه موسیقی زمانی که کلام می آید تغییر ماهیت می دهد و این هم طبیعی است، افزود: اگر موسیقی امروز دنبال اقتصاد است دنبال یک اقتصاد سالم است و ما فعالین حوزه موسیقی به دنبال این هستیم که موسیقی را به سمت انسان سازی پیش ببریم به گونه ای که همه جوانب در آن دیده شده باشد و همه را نیز به سمت خود جذب کند.

دبیر جشنواره موسیقی فجر با تاکید بر اینکه موسیقی توام با آگاهی و دانش باشد،تصریح کرد: هنرمندان اصیل حوزه موسیقی باید تلاش کنند یک اثر هنری فاخر تولید کنند چراکه در در مجموع موسیقی از برکات این سرزمین است و زنده یاد استاد روح الله خالقی در آثار خود به این عوامل مهم اشاره کرده است.

وی با بیان اینکه موضوع نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق باید ادامه داشته باشد و دولت بخصوص وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از آن حمایت کند، گفت: موسیقی خلاق ایران بیشنیه تاریخی دارد و این شهرداری ها در دنیا هستند که حامی فرهنگ و هنر بخصوص حوزه موسیقی هستند.

مهدوی با بیان اینکه با حمایت از ارکست های کوچک در سطح محلات ایران اتفاقات خوبی در حوزه موسیقی می افتاد، متذکر شد: در حوزه فراخوان و فضای مجازی در زمینه موسیقی به نوعی دچار عقب افتادگی هستیم و باید این عقب افتادگی را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه شاهین شهر به دلیل وجود اقوام مختلف ایرانی محل مناسبی برای برگزاری جشنواره هایی همچون موسیقی است، گفت: موسیقی محور باید مبتنی بر شریعت و سیاست باید باشد و اصفهان نیز در تاریخ موسیقی ایران جایگاه ویژه ای دارد.

 دبیر جشنواره موسیقی فجر با بیان این پیشنهاد که دبیرخانه نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق باید در ابتدا دائمی و در ادامه بین المللی کنیم، ادامه داد: موسیقی اکثریت منطقه و حتی کشورهای همایشه از استاد فارابی و سایر اساتید ایرانی است و فردی همچون امیرکبیر موسیقی ایران را نظام مند کرد.

وی با بیان اینکه با وجود این تاریخچه موسیقی ایران هنوز در جهان ناشناخته است و باید تلاش کنیم که غبار گمنامی از این مسئله مهم کنار رود، بیان داشت: انعکاس خبری نخستین جشنواره موسیقی ایران بسیار مهم و حیاتی است چرا که چیز کم از سایر جشنواره ملی ندارد.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق شاهین شهر از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ دیماه ۱۴۰۳ و در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود و علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت جشنواره به نشانی www.music.shahinshahr.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۱۳۴۱۹۵۴۶۳ تماس بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه