English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خبرداد:

برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق در شاهین شهر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد:نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق ۲۰ تا ۲۴ دی‌ماه در شاهین شهر برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق در شاهین شهر
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سید مهدی سیدین نیا در جمع خبرنگاران با تبریک ماه ربیع‌الاول و ولادت پیامبر اسلام گفت: در شهر شاهین شهر اتفاقات مبارکی در شرف وقوع است که بخاطر نگاه ویژه شهرداری شاهین شهر به فرهنگ و هنر است.

 وی بیان داشت: غالباً در شهرداری‌ها دید، دید عمرانی به شهر است و کمتر به حوزه فرهنگی و هنری شهروندان پرداخته می‌شود و این نگاه ویژه شهرداری شاهین شهر در سطح کشور کم نظیر و قابل تقدیر است.

این مقام مسئول ادامه داد: برگزاری نخستین جشنواره موسیقی خلاق به همت مدیران و مسئولان شاهین شهر اتفاقی مبارک در عرصه موسیقی است .

سیدین نیا با بیان اینکه هنر به خودی خود یک مقوله‌ خلاق است، گفت: موسیقی ایرانی بخاطر ابداع سازهای متنوع و ایجاد نواها و نوت‌های ماندگار از ویژگی برتری برخوردار است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: علمی سازی موسیقی و تخلیص آن از بندهای الحاقی در ایران مسیر پر فراز و نشیبی را طی کرده است که این اقدام برای پویایی و فراگیری موسیقی همچنان ادامه دارد.

وی گفت: اگر موسیقی مسیر خود را به درستی طی کند می‌توانیم شاهد توفیق در این عرصه باشیم برای نمونه ما هنوز تا علمی شدن موسیقی فاصله زیادی داریم که امیدواریم به زودی شاهد این توفیق باشیم.

سیدین نیا با اشاره باینکه نقطه تفاوت بزرگ موسیقی به حرکت وا داشتن جوامع است ، بیان کرد: موسیقی به تعبیر مقام معظم رهبری می‌تواند باعث انقلاب یک کشور شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان بیان داشت: در واقع هنر موسیقی یک عطیه الهی است که به هنرمند عطا می‌شود برای خلق اثر و هدف از برگزاری این جشنواره نیز مراقبت از این عطیه الهی است.

در ادامه نیز امید قبادی با تبریک فرا رسیدن هفته وحدت و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار کرد: این کار بزرگ فرهنگی نخستین جشنواره ملی موسیقی در تاریخ ایران است.

وی با بیان اینکه مهلت آثار به جشنواره ملی موسیقی خلاق ایران جهت داروی تا ۱۵ آذرماه ۱۴۰۳ می باشد، افزود: از اهداف و رسالت این جشنواره شناسایی افراد خلاق، سیانت از موسیقی فاخر ایرانی است و همچنین ترغیب هنرمندان علاقمندان به این حوزه است.

دبیر جشنواره ملی موسیقی خلاق گفت: نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق ۲۰ تا ۲۵ دی ماه امسال به میزبانی شاهین شهر برگزار می شود.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی موسیقی خلاق شاهین‌شهر از تاریخ ۲۰ تا ۲۴ دی‌ماه ۱۴۰۳ و در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت جشنواره به نشانی www.music.shahinshahr.ir مراجعه کرده و یا با دبیرخانه جشنواره به شماره ۰۹۱۳۴۱۹۵۴۶۳ تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه