English

دانشگاه کاشان، هفتمین دانشگاه جامع کشور در رتبه‌بندی جهانی

دانشگاه کاشان در آخرین رتبه‌بندی جهانی USNews برای سال‌های ۲۰۲۴-۲۰۲۵، موفقیت چشمگیری کسب کرد.

دانشگاه کاشان، هفتمین دانشگاه جامع کشور در رتبه‌بندی جهانی
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، دانشگاه کاشان در میان دانشگاه‌های جامع کشور در جایگاه هفتم قرار گرفت و در سطح جهانی نیز رتبه 1210 را به خود اختصاص داد.

دکتر احمدی‌زاده، مدیر کتابخانه مرکزی دانشگاه کاشان، با اعلام این خبر گفت: «دانشگاه کاشان با کسب رتبه پنجم کشوری در حوزه مهندسی مکانیک و رتبه هفتم در سایر رشته‌ها، بار دیگر توانایی خود را در رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهان نشان داد.»

وی افزود: «این موفقیت نتیجه تلاش‌های مستمر اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه است که با تولید علم و انجام پژوهش‌های باکیفیت، به ارتقای جایگاه علمی کشور کمک کرده‌اند.»

شاخص‌های ارزیابی در رتبه‌بندی USNews

مؤسسه USNews برای ارزیابی دانشگاه‌ها، از 13 شاخص کلیدی استفاده می‌کند که شامل آوازه جهانی پژوهشی، تعداد انتشارات، تأثیرگذاری مقالات و همکاری‌های بین‌المللی می‌شود. دانشگاه‌هایی که در این رتبه‌بندی شرکت می‌کنند، باید حداقل 1250 مقاله در پایگاه‌های معتبر علمی داشته باشند.

اهمیت رتبه‌بندی جهانی

رتبه‌بندی‌های جهانی دانشگاه‌ها، نقش مهمی در جذب دانشجویان بین‌المللی و ارتقای جایگاه علمی یک کشور ایفا می‌کنند. دانشگاه کاشان با کسب رتبه برتر در این رتبه‌بندی، نشان داده است که می‌تواند در سطح بین‌المللی رقابت کند و به یکی از قطب‌های علمی کشور تبدیل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه