English

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان خبرداد؛

اضافه شدن ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان / نیمی از ناوگان آمبولانس اصفهان بیش از۱۰ سال عمر دارد

رییس اورژانس پیش بیمارستانی و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در ۵ ماه اول سال ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان اضافه شده است.

اضافه شدن ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان / نیمی از ناوگان آمبولانس اصفهان بیش از۱۰ سال عمر دارد
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،محسن زمانی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به افزوده شدن ۳ پایگاه امدادرسانی به اورژانس اصفهان بیان داشت:حداقل ۴۰ پایگاه نیز به‌صورت شهری و جاده‌ای در سراسر استان باید اضافه شود تا به سرانه جمعیت و آمایش سرزمینی دست پیدا کنیم.

وی افزود: ۲۸۷ دستگاه آمبولانس در استان کار امدادرسانی انجام می‌دهند که از این تعداد، نیمی از آنها عمر بالای ۱۰ سال دارند.

این مقام مسئول بیان کرد: تعداد ۱۵۰ دستگاه آمبولانس به تعمیر روزانه و ۵۵ دستگاه به تعمیرات اساسی نیاز دارند و این موضوع بر کیفیت خدمات‌رسانی تأثیر گذاشته است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد: اگر ۵۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اضافه کنیم؛ نیاز ما برای ۲ سال تامین خواهد شد؛ اما برای تامین نیاز چهار ساله، به ۱۰۰ دستگاه احتیاج است.

زمانی با اشاره به وجود ۱۶۲ پایگاه به صورت اورژانس جاده‌ای و شهری در اصفهان گفت: حدود ۸۱ پایگاه شهری در سطح استان اصفهان داریم و مابقی پایگاه‌های جاده‌ای هستند.

این مقام مسئول گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری ۵۸۰ هزار تماس تلفنی در این مرکز دریافت شده است که میانگین تماس روزانه با مرکز اورژانس استان بین سه تا سه هزار و ۵۰۰ تماس بوده است که یک سوم آنها به انجام ماموریت کامل منجر شد.

رییس اورژانس پیش بیمارستانی اصفهان ادامه داد: در پنج ماه نخست سال جاری اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان به ۱۹ مورد زایمان، ۳۳ مورد CPR و ۷۵ مورد غرق شدگی امدادرسانی کرده است.

و با بیان اینکه خطوط قرمز ما سکته های قلبی، سکته های مغزی، کودکان، مادران باردار و افراد مسن است، افزود: به لحاظ امکانات، موظف هستیم این بیماران را بعد از شرح حال گیری دقیق و دادن مشاوره پرستاری و پزشکی به مرکز درمانی بالاتر منتقل کنیم.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان اصفهان با اشاره کمبود نیروی انسانی در اورژانس اصفهان گفت: برای ارائه خدمات مطلوب، به ۱۲۴۰ پرسنل نیاز داریم، اما در حال حاضر فقط ۵۰۴ نفر نیرو در حال خدمت هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه