English

امام‌جمعه اصفهان:

عزت نظام به داشتن نیروهای مسلح است

امام‌جمعه اصفهان گفت:عزت نظام به داشتن نیروهای مسلح تحت فرمان الهی و اسلام است.

عزت نظام به داشتن نیروهای مسلح است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد در دیدار با فرماندهان نظامی استان اصفهان که به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس انجام شد با اشاره به دلایل نامگذاری این هفته به نام دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع ما برای خدا بود و دفاع یکی از اموری است که برای بشر لازم بوده تا اگر به کشور، خاک و خانه تجاوز شد از خود دفاع کند و البته این دفاع باید با شدت باشد تا دیگر فردی جرأت تجاوز به خود ندهد. 

وی افزود: در واقع این دفاع را دفاع عاقلانه می گویند و دفاع مقدس نیست، بلکه دفاع مقدس به معنای آن است که گروهی قصد از بین بردن اسلام را دارند و علیه دین و حکومت دینی جنگ می کنند ولذا دفاع در برابر چنین تجاوزی دفاع مقدس است، همانند جنگ هایی که پیامبر اسلام داشتند که آن نیز از نوع دفاع بود.

امام جمعه اصفهان با بیان این که ما در اسلام جنگ به معنای کشورگشایی و سلطه بر دیگران نداریم گفت: ما در اسلام تنها دفاع داریم و بزرگان دین و انبیاءالهی هیچ گاه جنگ برای کشورگشایی نداشتند.

وی اضافه کرد: همه انبیاء و اولیاء اگر جنگ کردند، این جنگ ها در ابتدا توسط طرف مقابل شروع شده است و انبیاء از خود دفاع می کردند و آنها تنها راهنما و هدایتگر مردم بودند، زیرا دین امر اجباری نیست و با اکراه تناسبی ندارد. 

آیت الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: بنابراین دفاع یک امر قانونی و اجتماعی است و در همه دنیا وجود دارد و دفاع مقدس نیز دفاع از دین بود، زیرا آنها قصد داشتند اسلام را از بین ببرند و همه مزدور آمریکا بودند. 

وی با تاکید بر اشارات قران کریم درباره عدم هراس از دشمن گفت: خداوند متعال می فرماید: " از تعقب دشمن نهراسید، زیرا همان گونه که ضربه می خورید، دشمن نیز صدمه می بیند، اما مسلمانان امری دارند که دشمنان آنها ندارند و آن اعتقاد مسلمین به قیامت است".

امام جمعه اصفهان در ادامه سخنان خود به تبیین صلح امام حسن(ع) و عدم بیعت حضرت با دشمنان اشاره کرد و افزود: پیشنهاد دشمن به امام مجتبی(ع)، پیشنهاد صلح بود و پیشنهاد دشمن به امام حسین(ع)، پیشنهاد بیعت بود و این دو با یکدیگر بسیار متفاوت است و در شرایطی که معاویه فرماندهان لشکر امام را خریده بود، مصلحت عقلایی بر صلح بود. 

وی خاطر نشان کرد: هیچ یک از ائمه اطهار(ع) بیعت به معنای تحت فرمان دشمن را انجام ندادند و حتی امام رضا(ع) را نیز به اجبار به شهری غریب آورند و به زور ولیعهد نمودند، اما امام به شرط عدم دخالت در امور حکومت این مسئله را پذیرفت، لذا مبنای همه مسلمانان آن است که نباید زیر بار ذلت و سلطه دشمن رفت.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به معنای حیات و مرگ واقعی از منظر و دیدگاه امیرمومنان(ع) حیات واقعی را نرفتن زیر سلطه و مقهور نشدن در برابر دشمن بیان کرد و گفت: حکامی که مقهور آمریکا هستند به واقع مرده اند و گویا حس انسانی ندارند و در حالی که هم نوع آنها از کمبود غذا، دارو و اسلحه از بین می رود آنها بدون اجازه آمریکا کمکی نمی کنند.

آیت الله طباطبایی نژاد تاکید کرد: عزت ما در این است که نیروهای مسلح ما برای خدا می نشینند، می ایستند و برای خدا می جنگند و ما تنها مقهور خداوند هستیم، بنابراین باید شاکر خداوند باشیم که روحانی و پاسدار در این دوران بوده و لذا باید قدر این توفیق را دانست.

در ابتدای این دیدار فرمانده ارتش منطقه اصفهان ضمن قدردانی از حضور نماینده ولی فقیه در مراسم 31 شهریور و رژه نیروهای مسلح در اصفهان اظهار داشت: این مراسم به صورت شایسته و با مشارکت فرماندهان برگزار شد و هیچ گونه سانحه ای را در زمینه برگزاری مراسم در سطح کشور نداشتیم و این ناشی از عنایت خداوند و همت مسئولین به ویژه در اداره اطلاعات و سپاه پاسداران بود که همکاری بسیار صمیمی را با ارتش داشتند و لایه های امنیتی متعددی را برقرار کردند تا این مراسم بدون مشکل امنیتی برگزار شود.

وی افزود: در این مراسم رژه نیروهای مسلح، نیروهای پیاده و خودرویی و یگان ها، توانمندی های خود را به منصه ظهور گذاشته و در دید مردم قرار دادند که این سبب صلابت ایران اسلامی بوده و به سبب وجود نیروهای مسلح و مردمی که همواره پشتیبان نیروهای مسلح بوده اند شاکر خداوند هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه