English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خبر داد؛

کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان از کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان خبر داد.

کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، امیر کشانی در همایش ملی ناترازی انرژی صنعت برق و چشم انداز اقتصادی ایران با اشاره به کمبود نزدیک به ۲ هزار مگاوات برق در استان اصفهان گفت: تغییر ساعت کار در تابستان و فرهنگ‌سازی مصرف برق  باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

وی افزود:با توجه باینکه سال‌هاست که بر تولید برق از انرژی هسته‌ای تاکید داریم ولی تاکنون خروجی ملموسی در این حوزه نداشته ایم.

این مقام‌مسئول گفت: برای حل مشکل ناترازی انرژی در کشور و استان اصفهان  لازم است امکان تبادل انرژی با همسایگان به ویژه برای صنایع بزرگ فراهم شود.

کشانی گفت:همچنین بالا بردن راندمان نیروگاه‌های فعلی نیز  راهکار از بین بردن ناترازی انرژی در کشور است.

وی با بیان اینکه اصلاح اقتصاد برق یکی  دیگر از راهکارهای بهبود شرایط فعلی ناترازی برق در کشور است،افزود: توسعه و نوسازی شبکه انتقال و توزیع برق نیز در حوزه امری ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره باینکه وزارت نیرو به تنهایی نمی‌تواند مشکل ناترازی انرژی را برطرف کند،بیان داشت:  وزارت نیرو  در این‌حوزه نه تنها تلاشی نمی‌کند بلکه به اندازه بابا برقی هم در زمینه فرهنگ‌سازی اقدامی انجام نداده است

 کشانی گفت : در ایام اوج مصرف برق با ایجاد امکان تبادل انرژی با همسایگان ، اصلاح اقتصاد برق ، توسعه و نوسازی شبکه های انتقال و توزیع برق ، بالا بردن راندمان نیروگاه های فعلی ، تقویت و آموزش نیروی انسانی متخصص و شرکت های توانمند حوزه برق ، فراهم سازی زیرساخت استفاده از انرژی های تجدیدپذیر ، تاثیر ساعت کار در تابستان و فرهنگ سازی مصرف می توان تا حدودی بحران ناترازی را کاهش داد و به مرور از این وضعیت بحرانی به سلامت عبور کرد.

در ادامه نیز  سفرنورالله مدیرعامل شرکت صفانیکو و از پیشکسوتان صنعت برق اصفهان و عضو هیئت مدیره اتاق بازرگانی اصفهان با ارائه سخنانی به وضعیت حال حاضر صنعت برق کشور پرداخت و وضعیت ناترازی فعلی صنعت برق کشور را حاصل عدم برنامه ریزی صحیح  گذشته این صنعت دانست.  

همچنین کیومرث حیدری عضوهیات علمی پژوهشگاه نیرو با بررسی ناترازی انرژی الکترونکی و ارائه دلایل بنیادی و راهکارهای کوتاه مدت و بلند مدت مقاله ای ارائه داد.

گفتنی است؛ در این همایش یکروزه که با همزمان با شروع چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق اصفهان در اتاق بازرگانی اصفهان برگزارشد راهکارهای برون رفت از بحران ناترازی انرژی برق مورد بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه