English

رئیس انجمن صنایع غذایی استان اصفهان:

۹۵ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود

رئیس انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با بیان به اینکه خوشبختانه صنعت غذا در کشورمان چندان از غافله تکنولوژی دنیا عقب نمانده است، گفت: بیش از ۹۵ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود.

۹۵ درصد مواد غذایی کشور در داخل تولید می‌شود
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، مسعود بختیاری در گردهمایی آشنایی با قوانین و نقش استاندارد در ایمنی صنایع غذایی با اشاره به اینکه پرورش مقدم بر آموزش است، گفت: مهمترین رسالت آموزش و پرورش این است که ذهن آینده‌سازان این مملکت را باز کند نه اینکه تفکر آنان را از داده‌هایی پر کند که شاید هیچ زمان به کار آنان نخواهد آمد.

وی با بیان اینکه اصفهان در حوزه استاندارد و ایمنی صنایع غذایی به دلایل مختلف، بسیار سخت‌گیر است ، افزود: این سخت‌گیری‌های بیش از اندازه به ویژه از سوی سازمان غذا و داروی استان سبب شده است که صنایع غذایی اصفهان در رعایت اصول بهداشتی و استانداردهای ایمنی صنایع غذایی پیش‌رو و پیشگام باشد.

بختیاری با رد شایعاتی مبنی بر استفاده از آب ژاول در صنایع شیر و لبنیات و نشاسته در ماست چکیده توضیح داد: باید توجه داشت که در محصولات کنسروی به دلیل وجود فرآیند حرارتی از هیچ‌گونه ماده نگهدارنده ای استفاده نمی شود.

این مقام مسئول نیز در ارتباط با شکرک زدن عسل بیان کرد: این باور غلط وجود دارد که شکرک زدن عسل نشان تقلبی بودن محصول است درحالی که چنین نیست.

بختیاری افزود: با توجه به اینکه میزان قند در عسل طبیعی در حد اشباع است در تغییرات دمایی قند اشباع دچار کریستالیزه می‌شود و به اصطلاح شکرک می‌زند.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان اصفهان  گفت: شکرک زدن نشان دهنده تقلبی بودن عسل نیست همانطور که تیره‌تر بودن رنگ این محصول نیز دلیل باکیفیت تر بودن آن نیست.

این مقام مسئول با بیان اینکه یکی دیگر از تفکرات اشتباهی که وجود دارد در خصوص رنگ قهوه است، گفت: برخی گمان می‌کنند رنگ قهوه هرچه تیره‌تر باشد کافئین بیشتری دارد در حالی که تیره‌تر بودن دانه‌های قهوه به دلیل میزان برشته کاری است.

وی ادامه داد: سطح مدیوم بهترین میزان برشته کاری قهوه است که در حرارت مناسبی انجام می‌شود اگر چنانچه میزان برشته کردن دانه قهوه زیاد باشد، توصیه می‌شود افراد میزان کمتری مصرف کنند.

رئیس انجمن صنایع غذایی استان اصفهان درخصوص قهوه‌های ترش نیز بیان کرد: در قهوه نوع عربیکا میزان اسیدیته نسبت به نوع ربوستا بیشتر است و اگر میزان عربیکا در پودر قهوه بیشتر باشد، مصرف کننده هنگام نوشیدن قهوه مزه ترشی احساس می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه