English

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی معدنی احیاء سپاهان خبرداد:

موفقیت شرکت احیاء سپاهان در تولید ۳ میلیون تن مواد معدنی کشور

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی و معدنی احیاء سپاهان گفت:امروز شرکت احیاء سپاهان بر روی معادن کشور سرمایه‌گذاری می‌کند و حدود ۵ میلیون تن مجوز دارد که در حال حاضر موفق به تولید ۳ میلیون تن مواد معدنی در کشور شده است.

موفقیت شرکت احیاء سپاهان در تولید ۳ میلیون تن مواد معدنی کشور
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، علی یوسف پور در نشست صمیمی با خبرنگاران بیان داشت:  معدن منگنز که یکی از بزرگترین معادن کشور است در اختیار شرکت احیاء سپاهان می باشد و در اطراف قم واقع و  در حال استحصال می باشد.

وی در ادامه گفت: این شرکت  احیا سپاهان تا سال ۹۹ در زمینه معادن و سنگ آهن فعالیت می‌کرد ولی از سال ۹۹ رئیس هئیت مدیره اسبق شرکت این مجموعه را ایزوله کرد تا اینکه در سال ۱۴۰۱ در مجمع شرکت اختلافاتی ایجاد و مدیرعامل جدید انتخاب و چشم انداز و مسیر جدیدی برای شرکت انتخاب مشخص گردید.

یوسف پور ادامه داد: ۱۵ تا ۲۰ درصد از تولید زغال سنگ را هم شرکت احیاء سپاهان تولید می‌کند و در اختیار ذوب آهن قرار می‌دهد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی و معدنی احیاء سپاهان اشاره‌ای به مشکلات این مجتمع کرد وعنوان داشت:شرکت احیاء سپاهان ۲۷ سال قبل با مشارکت ۶۳ هزار نفر از ایثارگران اصفهانی که همه سهام مساوی داشتند پایه گذاری شد و انگیزه اصلی را هم آقای محسن رضایی به منظور کمک به ایثارگران جنگ داد که این اقدام از بین تمام استانهای کشور در اصفهان این مجموعه شکل گرفت و در هیچ استان دیگری چنین مجموعه‌ای برپا نشد.

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی، معدنی احیا سپاهان با اشاره به برخی مشکلات  هیئت مدیره سابق این شرکت گفت:این مشکلات در قوه قضاییه در حال رسیدگی است و امیدواریم به زودی مرتفع گردد .

علی یوسف پور در مورد معضل خام فروشی در صنعت فولاد هم خاطرنشان ساخت:اگر چنانچه کارخانه‌های صنعتی و صنایع فلزی در کشور توسعه یابد معضل خام فروشی برطرف خواهد شد .

وی در بخش دیگری به توسعه فعالیت‌های شرکت احیاء سپاهان اشاره کرد و افزود:امتیاز چند معدن جدید را خریداری و آماده اکتشاف و بهره‌برداری از آنها هستیم و هم اکنون معادن  درکشور افغانستان را در حال ارزیابی برای امکان استفاده و بهره‌برداری از آن هستیم.

یوسف پور در این نشست از خرید۵۲ درصدی معدن سنگ آهن آسیا در شهرستان خواف، هم چنین بستن قرارداد اکتشاف دو معدن مس در شهرستان های نیشابور و فریمان خراسان رضوی خبر داد.

 رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی ،معدنی،احیا سپاهان همچنین از آمادگی این شرکت  برای خرید ذوب آهن از دولت اشاره کرد.

علی یوسف پور در مورد تخلفات هیت مدیر سابق شرکت گفت: قریب ده پرونده از تخلفات آنان در محاکم قضایی مطرح می باشد  که منتظر رای نهایی دادگاه های صالح هستیم‌،گرچه در مجمع عمومی سال ۱۴۰۱ بعلت عملکرد  بسیار ناصواب هیت مدیره سابق ،رییس هیت مدیره برکنار گردید .البته مدیر عامل اسبق شرکت،خودشان در خرداد ۱۴۰۱ استعفا داده بودند و در نهایت هیت مدیره جدید جایگزین و شروع به فعالیت کرد.

وی افزود: در مهرماه سال ۱۴۰۱، مدیریت جدید در حالی شرکت را تحویل گرفتند که تنها مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان در حساب های شرکت موجودی بود و در مقابل قریب به ۵هزار ملیارد تومان  بدهی  که می بایستی  تا آخر  همان سال پرداخت می شد.

علی یوسف پور به برخی مشکلات هیئت مدیره  قبلی این شرکت اشاره کرد و گفت: این مشکلات در قوه قضاییه در حال رسیدگی است و امیدواریم به زودی مرتفع گردد .

وی در ادامه نیز در ارتبط با دولت چهاردهم گفت:آقای دکتر پزشکیان اگر هزینه‌های دولت را کاهش ندهد وساختار آن راچابک ننماید نخواهد توانست مشکل تورم و گرانی  را حل کند هر چند که در حوزه‌های  دیگر با موفقیت عمل نماید.

این مقام مسئول سخنان خود را با این سوال آغاز نمود که چرا با وجود گذشت ۲ ماه از فعالیت دولت جدید، معضلات اقتصادی همچنان باقیست و نتوانسته‌اند تورم را کنترل نمایند.

وی با بیان اینکه امیدواریم دولت آقای پزشکیان موفق به کنترل تورم شود ، بیان کرد: دولت چهاردهم زمانی می تواند مشکل تورم وگرانی را حل کند که بتواند هزینه‌های دولت را کاهش دهد.

یوسف پور ادامه داد: در  دولت های قبلی قریب به ۹۰ در صد از بودجه ها صرف هزینه جاری می شد که این روند هنوز هم ادامه دارد! و به همین دلیل همیشه با کسری چند صدهزار میلیاردی مواجهه بودند وهستند!

 رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی ،معدنی،احیا سپاهان گفت: من معتقدم مجلس نیز در طول دوره‌های مختلف ضعیف بوده و نتوانسته به وظیفه خود عمل کند.

 نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی از ۵ ایراد ساختاری رنج می‌برد تاکید نمود:اولین ایراد ،اشکالاتی است که در قوه مقننه وجود دارد.

 حضرت امام فرموده اند:مجلس در راس امور است و به واقع مجلس قدرت زیادی دارد یک نماینده در تمام امور می‌تواند دخالت کند و نقش نظارتی داشته باشد.

مجلس‌ شورای اسلامی بتدریج جایگاه در رأس امور خود را از دست داده ودر بسیاری از موارد منفع و مرعوب کارشناسان دولت هستند. انشاء اله در مجلس‌ دوازدهم با جدیت نمایندگان محترم  مجلس جایگاه خود را پیدا نماید.

قوه مقننه مسئول ریل گذاری است ولی در ایران متفاوت است.

 در تمام دنیا کشورها دارای دو مجلس هستند و حتی افغانستان ،پیش از طالبان دو مجلس داشت .

 ما خود در رژیم شاه دو مجلس داشتیم لذا باید درکارنامه ی مجلس بازنگری صورت گیرد.

علی یوسف پور دومین معضل را سقوط آموزش و پرورش اعلام و افزود:آموزش و پرورش مسئول تربیت فرزندان این مملکت است  ،امروز پایین‌ترین شانیت و منزلت را معلم دارد در حالی که باید بالاترین جایگاه اجتماعی را معلمین داشته باشند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه هویت بخشی به نسل جوان را بر عهده دارد در صورتی که امروز تمام هویت جوانان و نوجوانان ما را فضای مجازی تعیین می‌کند. این سقوط ، لطمات بسیار شدیدی به تمام ارکان نظام وارد می‌کند.

یوسف پور سومین مشکل را نداشتن طرح آمایش سرزمین در کشوردانست و خاطر نشان ساخت: نخستین قدم برای توسعه کشور تهیه طرح آمایش سرزمین است .

وی افزود:شما بنگرید چه وضعی برای اصفهان از نظر هوا ،آب ،فرونشست،حاشیه‌نشینی و بقیه مسائل ایجاد شده است. تصمیم‌های مختلف در هر دولت و حتی گاهاً متضاد با تصمیم‌های قبلی به واسطه نداشتن طرح آمایش سرزمین است .

رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی ،معدنی، احیا سپاهان گفت:متاسفانه امروز شهر زیبای اصفهان با  مشکلات متعددی از جمله (کم بود آب  و استفاده های بی رویه از منابع آبی موجود، آلودگی هوا و... که در طول سال باعث می شود بزرگترین شهرگردشگری کشور با کاهش ایرانگرد  وجهانگرد  مواجهه شود ، روبه روست‌

یوسف پور اضافه کرد:معضل  دیگر اصفهان، حاشیه نشینی است که دارای خطرات امنیتی، فرهنگی  و اجتماعی و اقتصادی  در درازمدت برای شهر اصفهان دارد، نداشتن طرح آمایش باعث می‌شود که مثلاً  یک شرکت فولادی را در مشهد دایر کنیم که نه آب دارد و نه منابع فولادی.

 رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی ،معدنی،احیا سپاهان بیان داشت:البته شاید برخی استان‌ها این طرح را تهیه کرده باشند ولی در کلان  شهرهای کشور، طرح آمایش سرزمینی نداریم.

وی چهارمین معضل و مشکل در کشور را نداشتن الگوی مدیریتی درست بیان کرد و افزود:در کشور ما الگوی مدیریتی تعریف نشده است به عنوان مثال در آمریکا الگوی مدیریتی آمریکایی تعریف شده و در دانشگاه‌ها بر همان اساس مدیران تربیت می‌شوند .

یوسف پور افزود:سالهاست در کشور ما هر مدیری به سبک فردی خود عمل می‌کند و مدیر بعدی به سبک دیگر! و همچنین معضل و مشکل نبود تنظیم اقتصادی است که باعث می‌گردد همواره با  کمبود بودجه روبرو باشیم.

 رئیس هیئت مدیره مجتمع صنعتی ،معدنی،احیا سپاهان گفت:واضح است دولت از بزرگی و فربه بودن خود رنج می‌برد و باید برای چابک و کوچک سازی اقدام نماید.در دولت های قبلی، قریب به ۹۰ در صد بودجه صرف هزینه جاری می شد که این روند هنوز هم ادامه دارد که همیشه  باکسری" چند صدهزار میلیاردی "مواجهه بودند.

گفتنی است؛علی یوسف پور در کارنامه کاری خود سابقه خدمت در سپاه پاسداران  به مدت ۴ سال ، در مجلس شورای اسلامی ۱۲سال ،معاونت‌ امور مجلس  بنیاد مستضعفان ۴سال،معاونت امور مجلس وزارت نیرو ۴سال، معاونت امور مجلس وزارت رفاه ۲سال  همچنین  صاحب امتیازی روزنامه سیاست روز و دبیر انجمن روزنامه نگاران مسلمان را دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه