English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان:

پروژه شهر هنر در انتظار اخذ مصوبه شورای هنر کشور است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طرح شهر هنر در حال اخذ مصوبه شورای هنری کشور است.

پروژه شهر هنر در انتظار اخذ مصوبه شورای هنر کشور است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سید مهدی سیدین نیا در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با تسلیت شهادت سید حسن نصرالله در ارتباط با شهر هنر بیان داشت: ۱۰ سال پیش مطالعات این طرح انجام شده و جزو مطالباتی است که باید توسط رسانه‌های استان اصفهان پیگیری شود.

وی با بیان اینکه طبق طرح مطالعاتی، شهر هنر به زمینی با مساحت بین ۸۰۰ تا هزار هکتار نیاز دارد، افزود: متاسفانه طی این سالها  دولت ها همکاری نکردند و با وجودیکه این طرح سرمایه گذاری بسیار پیگیر داشت درحال حاضر این سرمایه گذار به عمان رفته و دنبال اجرای این طرح در آن کشور است.

سیدین‌نیا ادامه داد: من به‌عنوان ایده‌پرداز این پروژه به سرمایه‌گذار گفتم که پروژه شهر هنر برای مردم اصفهان است، چراکه بسیاری از شهرهای کشور از جمله تهران و تبریز خواهان این طرح بودند.

این مقام مسئول بیان کرد: شهر هنر در حال اخذ مصوبه شورای هنری کشور است و مقرر شده از محل یک درصد بودجه شرکت‌های دولتی که امسال بالغ بر ۳۷ هزار میلیارد تومان است، به اجرای این پروژه کمک شود.‌

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان افزود: امید واریم طی سفری که وزیر ارشاد برای جشنواره فیلم کودک و نوجوان به اصفهان خواهند می آید این موضوع پیگیری و به نتیجه برسد چرا که اجرای این پروژه نیازمند همکاری، همدلی و پشتوانه بخش دولتی و خصوصی است.

سیدین نیا با بیان اینکه پروژه شهر هنرمی تواند ۳۰ هزار شغل ایجاد کند، گفت : لازم است این پروژه در مطالبه خبرنگاران اصفهان باشد زیرا این شهر سالانه می‌تواند پاسخگوی ۲۰ میلیون توریست باشد.

این مقام مسئول با اشاره به کمبود نیرو و مجوز استخدام در اداره کل ارشاد اصفهان بیان کرد: امسال برای استخدام هفت نفر نیرو به اداره کل ارشاد اصفهان مجوز داده شد که ۶ نفر برای بکارگیری در شهرستان‌های غرب استان و یک نفر در اداره کل است.

وی در خصوص وضعیت ساختمان هنرستان هنرهای زیبا گفت: بخش‌هایی از این هنرستان را متاسفانه موریانه زده بود که در سال‌های اخیر بخش‌هایی با کاهگل و قیرگونی و ایزوگام مرمت شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه این مجموعه به ۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد ، افزود: در بودجه امسال اداره کل فرهنگ و ارشاد اصفهان فقط ۷۰۰ میلیون تومان برای مرمت این هنرستان در نظر گرفته شده که تا کنون نیز تخصیص‌ها داده نشده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه