English

رئیس بیمارستان متینی کاشان خبرداد؛

غربالگری شنوایی ۸۸ درصد نوزادان در کاشان

رئیس بیمارستان متینی کاشان گفت:حدود ۸۸ درصد نوزادان در کاشان برای تست غربالگری شنوایی مراجعه کرده‌اند.

غربالگری شنوایی 88 درصد نوزادان در کاشان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، احسنی متخصص گوش، حلق و بینی به مناسبت روز جهانی ناشنوایان با بیان اینکه مشکلات شنوایی در کاشان مشابه سایر نقاط جهان است، اظهار کرد: عوامل محیطی از جمله آلودگی هوا و شرایط جوی می‌تواند تأثیر بسزایی بر شیوع بیماری‌های شنوایی داشته باشند. 

وی با اشاره به به صنعتی بودن منطقه، عنوان کرد: صداهای بلند ناشی از فعالیت‌های کارخانجات نیز می‌تواند به اختلالات شنوایی در جامعه کارگری منجر شود.

وی آمارها و بررسی‌های انجام شده در خصوص غربالگری شنوایی نوزادان را یادآور شد و افزود: حدود ۸۸ درصد نوزادان در کاشان برای تست غربالگری شنوایی مراجعه کرده‌اند، اما هنوز ۱۲ درصد از خانواده‌ها به این موضوع توجه کافی ندارند. این در حالی است که تشخیص زودهنگام کاهش شنوایی می‌تواند به درمان سریع و مؤثر کمک کند.

احسنی به پیشرفت‌های علمی در زمینه درمان اختلالات شنوایی اشاره کرد و گفت: با استفاده از سمعک و کاشت حلزون، بسیاری از بیماران می‌توانند به زندگی عادی خود بازگردند. 

متخصص بیماری‌های گوش، حلق و بینی تأکید کرد: خجالت کشیدن از استفاده از سمعک یا دیگر وسایل کمک شنوایی نه تنها نادرست است، بلکه می‌تواند بر کیفیت زندگی افراد تأثیر منفی بگذارد.

رئیس بیمارستان متینی کاشان در پایان از خانواده‌ها خواست تا با جدیت به غربالگری شنوایی نوزادان و کودکان خود توجه کنند و خاطرنشان کرد: پیشگیری همیشه بهتر از درمان است. از تمام والدین خواهش می‌کنم که در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه