English

معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان:

کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، فرصتی برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها است

معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان گفت: کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، فرصتی برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها است.

کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی، فرصتی برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها است
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، سعید ابراهیمی در چهل‌وششمین نشست کمیسیون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی مجمع شهرداران کلان‌شهرهای ایران بیان داشت:شهرداری توانسته است طی بیش از ده سال جایگاه خود را در مجموعه شهرداری‌های کشور پیدا کرده و فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربیات شهرداری‌ها با یکدیگر باشد.

وی افزود:تلاش شده تا موضوعات مهمی مانند سرمایه انسانی، فناوری و‌ نوآوری، تشکیلات و ساختار شهرداری‌ها و قانون شفافیت در این کمیسیون مورد بررسی قرار گیرد.

این مقام مسئول گفت: این نشست فرصتی ویژه برای به اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها، اندیشه‌ها و تجربیات موفق و ناموفق است تا مسیر توسعه و عمران شهری با سرعت بیشتری پیش برود.

معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان ادامه داد: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۱۰ با شعار «اصفهان من، شهر زندگی» تدوین شده است و بر مبنای آن برنامه‌های عملیاتی و بودجه‌ریزی سالانه دنبال می‌شود.

ابراهیمی گفت:شهرداری اصفهان با برخورداری از  قدمتی طولانی در زمینه مدیریت شهر، صاحب تجربیات ارزشمند و موفقی است و در دوره ششم توانسته است با تدوین برنامه اصفهان ۱۴۱۰، اهداف متعددی را در زمینه‌های زیست‌محیطی، اقتصادی و فرهنگی در دستور کار قرار دهد.

معاون برنامه‌ریزی و‌ توسعه سرمایه انسانی شهرداری اصفهان بیان داشت: در این نشست سعی شده است تا موضوعات مختلفی از جمله حوزه سرمایه انسانی، فناوری و نوآوری، تشکیلات و ساختار شهرداری‌ها و قانون شفافیت که به‌تازگی به آن اضافه شده است، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد که امیدواریم این مباحث به تحقق توسعه پایدار و اهداف مدنظر کمک کند.

 

حوزه برنامه‌ریزی و‌ سرمایه انسانی، مرجع تصمیم‌گیری برای سایر بخش‌های شهرداری‌ها

 رییس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت:حوزه برنامه‌ریزی و‌ سرمایه انسانی به‌مثابه کانون فکر، پیش‌بینی و نشان دادن مسیر راه و‌ منبع و‌ مرجع تصمیم‌گیری برای بخش‌های مختلف شهرداری‌ها به‌شمار می‌رود.

مصطفی نباتی‌نژاد اظهار کرد: امروزه به دلیل سرمایه‌ای که در اختیار شهرداری‌ها وجود دارد، از این نهاد انتظار می‌رود منبع و‌ مرجعی برای سایر نهادها باشد که این امر بدون استفاده از تجربیات موفق سایر بخش‌ها محقق نمی‌شود.

وی افزود:شهرداری اصفهان تلاش کرده تا مسیر مشارکت شهروندان در روند اداره شهر را هموار کند و با قرار دادن دو‌ مولفه داده‌محوری و‌ مشارکت‌محوری در دستور کار خود، از ظرفیت مشارکت شهروندی بهره‌مند شود.

در ادامه نیز رییس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهرداری اصفهان از اوایل دهه هشتاد در حوزه برنامه‌ریزی فعال بوده و اقدامات قابل‌توجهی را در این زمینه انجام داده است.

سامع بیان کرد:شناخت فضاهای پیرامونی شهرها به‌منظور کاهش مشکلاتی مانند حاشیه‌نشینی، مهاجرت‌های بی‌رویه و ساخت‌وسازهای غیرمجاز از ملزومات برنامه‌ریزی شهری است.

وی اضافه کرد:عدم ارائه تعریف مشخص از شهر مطلوب و‌ تعیین قواعدی برای آن، چالش مهم دیگر در زمینه برنامه‌ریزی شهری است که مشکلاتی را در مسیر راه شهرداری‌ها ایجاد می‌کند.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره اینکه برنامه ۱۴۱۰ سال گذشته تدوین شده است، تاکید کرد: با همکاری مدیریت شهری، برنامه ۱۴۰۵ نیز بازنگری شده و افق آن به سال ۱۴۱۰ تنظیم شده است.

 سید امیرسامع بیان داشت: استفاده از تجربیات موفق گذشته می‌تواند در بهبود وضعیت برنامه‌ریزی شهری مؤثر باشد و چالش‌های موجود را برطرف کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه