English

رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار:

دشت اصفهان- برخوار بحرانی ترین دشت به لحاظ فرونشست است

رئیس اداره منابع آب شهرستان برخوار گفت:دشت ممنوعه و بحرانی اصفهان-برخوار در میان ۶۰۹ دشت کشور به لحاظ فرونشست و میزان جمعیت ساکن روی دشت، بحرانی ترین دشت ایران است

دشت اصفهان- برخوار بحرانی ترین دشت به لحاظ فرونشست است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، سعدی قادری درخصوص اهمیت و ضرورت اجرای برنامه های مدیریت توأمان آب و برق و برنامه احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی مطالبی را بیان کرد.

وی با توجه به گزارش هواشناسی و پیش بینی کاهش بارش‌ها در ‌پاییز و زمستان و بروز پدیده تغییر اقلیم در کشور و استان، سازگاری با تغییر اقلیم را یک راهکار اساسی برای توسعه پایدار شهرستان مطرح کرد.

قادری افزود: دشت ممنوعه و بحرانی اصفهان-برخوار در میان ۶۰۹ دشت کشور به لحاظ فرونشست و میزان جمعیت ساکن روی دشت، بحرانی ترین دشت ایران است و صیانت و‌ حفاظت از منابع آب، رعایت الگوی کشت، کشت تک محصولی و‌ کم آب و نیز همراهی و همکاری همه دستگاه ها و‌ کشاورزان را برای مقابله با خشکسالی و مصرف بهینه آب بسیار حیاتی است.

بر اساس گزارش ارائه شده در این جلسه طی سه نوبت آب برای کشاورزان و باغات شهرستان رهاسازی شده است.

کارشناس هواشناسی استان در این جلسه گزارشی از پیش بینی هواشناسی برای استان و شهرستان ارائه و بیان کرد: پاییز کم بارش و خشکی برای استان و شهرستان پیش بینی شده است.

در ادامه معاون سیاسی، امنیتی و امور اجتماعی فرمانداری شهرستان نیز با توجه به پیش بینی کاهش بارش ها و ادامه خشکسالی ها و افت شدید منابع اب زیرزمینی بر ضرورت تشکیل جلسه مدیریت بحران و سازگاری با کم آبی تأکید داشند و نصب کنتورهای هوشمند، اموزش کشاورزان، توسعه گلخانه ها و کمک به کشاورزان برای اجرای ان را ضروری دانست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه