English

مدیر کل پست استان اصفهان خبر داد؛

رشد ۴۰ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در اصفهان / افزایش سه درصدی جابه‌جایی مرسوله‌های پُستی در شش ماهه سال جاری

مدیر کل پست استان اصفهان از رشد ۴۰ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در اصفهان خبرداد.

رشد ۴۰ درصدی فروشگاه‌های اینترنتی در اصفهان / افزایش سه درصدی جابه‌جایی مرسوله‌های پُستی در شش ماهه سال جاری
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حمید باقری در نشست با اصحاب رسانه به مناسبت روز جهانی پست گفت:در استان اصفهان تعداد فروشگاه‌های خرید اینترنتی تا پایان شهریور ماه سال جاری دو هزار و ۱۱۸ فروشگاه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد رشد کرده است.

وی اضافه کرد: در شش ماهه امسال حدود نه میلیون و ۳۲ هزار و ۴۶۹ فقره مرسوله وارد استان  و هشت میلیون و ۱۳۶ هزار و ۸۶۰ فقره مرسوله از استان خارج شده که سه درصد رشد داشته است.

مدیر کل پست استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر روزانه ۴۹ هزار مرسوله برای توزیع وارد استان اصفهان و ۴۴ هزار مرسوله هم از استان خارج می‌شود.

باقری گفت: در نیمه نخست سال جاری ۱۷ میلیون و ۱۶۹ هزار و ۳۲۹ فقره مرسوله پستی در استان جابه‌جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه درصد رشد داشته است.

این مقام مسئول درارتباط با مرسولات پستی خارج از کشور توضیح داد: در شش ماهه سال جاری هزار و ۸۲۸ مرسوله از اصفهان به خارج از کشور ارسال و ۳هزار و ۴۰۸ مرسوله نیز از خارج کشور به اصفهان وارد شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان افزود: در حال حاضر در استان اصفهان ۵۳ واحد پُستی دولتی شامل ۲۳ اداره، هفت ناحیه پُستی و ۲۳ واحد شهری دولتی وجود دارد.

باقری با اشاره به  پروژه GNAF  در سطح استان اصفهان بیان داشت: خوشبختانه‌ این پروژه پیشرفت خوبی در سطح کشور داشته و استان اصفهان در اجرای این پروژه رتبه نخست کشور را دارد.

وی افزود:پست استان اصفهان با ۷۵۲ دفتر ، ۵۱۰ نیروی رسمی و هزارو ۲۴۷ نیروی پیمانکار، در بخش‌های قبول و مبادله و رهسپاری و توزیع، به عنوان بزرگترین شبکه ارتباطی استان فعالیت دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد ساختمان‌های استان اصفهان دارای ژئوکد هستند، گفت: از مجموع یک میلیون و ۸۸۱ هزار و ۸۶۵ ساختمان موجود در استان، یک میلیون و۷۰۰ هزار و ۷۷۴ واحد از کدبندی کردن جغرافیایی برخوردار شده اند.

باقری در خصوص نصب پلاک‌های کد پستی هوشمند در اصفهان نیز توضیح داد:  در یک سال گذشته۴۵۲ هزار و ۸۰۰ پلاک کُد پستی هوشمند  در استان نصب و ۲۹ هزار و ۱۲۹ فقره پلاک کد پستی هوشمند نیز در ۶۹ روستای استان اصفهان نصب شده است.

وی با بیان اینکه هنوز ۳۰ درصد مکان های شهری و ۵۰ درصد مکان‌های روستایی استان پلاک کد پستی هوشمند نصب نشده  است، افزود:تنها ۷۰ درصد از مکان های شهری و ۵۰ درصد از مکان‌های روستایی استان دارای پلاک کد پستی هستند.

حمید باقری با اشاره باینکه اصفهان یکی از استان‌های شاخص در حوزه ارتباطات و شبکه پستی کشور است، بیان داشت: ۳۴۳ دفتر پیشخوان دولت، ۵۴ نمایندگی شهری، ۲۸۱ نمایندگی روستایی و ۲۳ دفتر آی سی تی روستایی در استان فعال هستند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه