English

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان خبر داد:

انتخاب شرکت گاز استان اصفهان به‌عنوان قطب بهینه‌سازی مصرف گاز در صنعت آجر کشور

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان از انتخاب این شرکت به عنوان قطب بهینه سازی مصرف گاز در صنعت آجر کشور خبر داد.

انتخاب شرکت گاز استان اصفهان به‌عنوان قطب بهینه‌سازی مصرف گاز در صنعت آجر کشور
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، ابوالقاسم عسکری گفت: با هدف ارائه راهکارهای بهینه‌سازی و بسته‌های سرمایه‌گذاری در قالب بازار بهینه‌سازی مصرف انرژی و کاهش ناترازی گاز، شرکت گاز استان اصفهان به‌عنوان قطب میدانی بهینه‌سازی مصرف گاز در صنعت آجر کشور تعیین شد.

وی با اعلام این خبر، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع ناترازی تولید و مصرف گاز طبیعی و استقرار تعداد قابل توجهی از صنایع آجر کشور در استان اصفهان، این مهم در راستای تدوین «اطلس بهینه‌‎سازی گاز کشور» و به‌‌منظور معرفی فرصت‌‌های سرمایه‌‌گذاری در بخش بهینه‌‌سازی مصرف گاز صنایع، در دستور کار قرار گرفت.

این مقام‌مسئول ادامه داد: به منظور تدوین و تکمیل این اطلس، برنامه‌ریزی‌هایی برای شناسایی و استخراج فرصت‌های بهینه‌سازی مصرف انرژی در صنعت آجر انجام شده و آسیب‌شناسی مصارف غیربهینه و تهیه بسته‌های سرمایه‌گذاری برای اجرای راهکارهای استخراج شده در دستور کار قرار دارد؛ لذا، انتخاب استان اصفهان به‌عنوان محور بهینه‌سازی مصرف گاز در صنعت، یک تصمیم راهبردی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان این‌که بررسی وضعیت موجود مصرف گاز در صنایع آجر، تکنولوژی های مورد استفاده در این صنعت و بروز رسانی آنها و شناسایی فرصت ها و تهدیدهای صنعت مذکور، ارزیابی میزان مصرف گاز به ازای هر واحد تولید و بر اساس نوع آجر تولیدی، شناسایی افراد حقیقی و حقوقی فعال در زمینه بهینه سازی مصرف گاز در صنایع آجر، تبادل تجربیات با سایر استانها در بهینه سازی مصرف گاز از دیگر اقدامات مدنظر در این زمینه است.

وی در ادامه، افزود: باتوجه به تدوین سند بهسازی صنعت آجر کشور که خوشبختانه به تایید وزارت کشور نیز رسیده است، می توان با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری بخش خصوصی و زیرساخت بورس انرژی نسبت به مصرف بهینه گاز در صنایع آجر استان اقدام کرد.

عسکری در پایان، اظهار داشت: در این مسیر، نقش کارگروه هایی نظیر شورای انرژی استان و شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت و سازمان هایی نظیر اداره کل استاندارد، اداره کل صنعت، معدن و تجارت، شرکت شهرک های صنعتی و … پررنگ است و با یک کار جمعی می توان شاهد نتایج قابل توجهی در زمینه کاهش ناترازی انرژی در کشور  بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه