English

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان خبرداد؛

برگزاری پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود در اصفهان

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان از برگزاری پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود اردیبهشت سال ۱۴۰۴ در اصفهان خبرداد.

برگزاری پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود در اصفهان
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حامد سیار خلج در جمع خبرنگاران بیان داشت: پنجمین جشنواره دانشجویی داستان کوتاه زاینده رود با هدف پرداختن به هویت فرهنگی حوضه آبریز زاینده رود امسال به صورت منطقه ای در اصفهان برگزار می شود. 

وی با بیان اینکه در مسائل اجتماعی موضوعات مختلفی از جمله  آب و تغییر اقلیم و خشکسالی است ، افزود:  زاینده رود برای اصفهان دارای اهمیت ویژه است که با زبان علمی، ادبی، هنر و فیلم می توان به مشکلات این حوزه پرداخت چرا که هنر، زبان نرم و تاثیرگذاری است و می تواند ما را دور هم جمع کند.

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان گفت: زاینده‌رود تقویت کننده هویت فرهنگی اصفهان و قلب تپنده آن است و در این راستا پرداختن به این مسئله امری ضروری است. 

این مقام مسئول با اشاره باینکه جشنواره داستان کوتاه زاینده رود یک جشنواره دانشجویی است ،ادامه داد: در این راستا فراخوان پنجمین دوره جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود در دو قالب داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه و بخش آزاد منتشر شده است. 

سیار خلج افزود: باید گفتمانی ایجاد شود تا بتوانیم تغییری در نگرش ها و بینش ها ایجاد کنیم که در این راستا وفاق و همدلی و نزدیک کردن نگرشها منشا اثرگذاری برای زاینده رود است. 

وی با بیان اینکه جشنواره در چهار دوره قبلی بصورت سراسری برگزار شده بود،گفت: امسال پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود مورد بی‌مهری قرار گرفته و بصورت منطقه‌ای برگزار می شود. 

سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان در ارتباط با اهداف جشنواره بیان داشت: مشارکت همزمان دانشجویان سه استان حوضه آبریز زاینده‌رود در این جشنواره می‌تواند باعث همبستگی آنها در موضوع آب شود.

در ادامه دبیرعلمی جشنواره داستان کوتاه زاینده رود گفت: فراخوان اولین دوره جشنواره در سال ۹۳ اعلام و در سال۹۴ این جشنواره برگزار شد.

سیاوش گلشیری بیان کرد: این جشنواره از مهم ترین جشنواره های دانشجویی در زمینه داستان کوتاه و ادبیات دانشجویی است، که امسال به دلیل سیاست گذاری های خاص این جشنواره به شکل منطقه ای برگزار می شود. 

وی ادامه داد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره تا پایان بهمن ماه سال جاری و زمان برگزاری پنجمین دوره جشنواره داستان کوتاه زاینده رود اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ می باشد.

دبیر علمی این جشنواره با اشاره به برگزاری این جشنواره در دو قالب داستان کوتاه، کوتاه کوتاه، و دو بخش آزاد و ویژه گفت: دانشجویان استان های حوضه آبریز زاینده رود شامل اصفهان، چهارمحال و بختیاری و یزد می توانند در این دوره از جشنواره شرکت کنند.

گلشیری افزود: داستانهای کوتاه باید حداقل ۵ هزار کلمه و داستانهای کوتاه کوتاه باید حداکثر هزار کلمه باشد که هر دانشجو می تواند در تمامی بخشها با یک اثر منتشر نشده شرکت کند.

وی در خصوص جوایز جشنواره بیان داشت: در بخش داستان کوتاه و بخش آزاد به نفر اول  ۷ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح یادبود،  نفر دوم ۵ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح یادبود و نفر سوم ۳ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح یادبود اهدا می شود.

این مقام مسئول با اشاره باینکه جایزه داستان کوتاه بخش ویژه ۵ میلیون تومان به همراه لوح یادبود است، گفت: جایزه نفر اول بخش داستان کوتاه کوتاه ۲ میلیون تومان به همراه تندیس و لوح یادبود می باشد

دبیر علمی پنجمین دوره جایزه منطقه‌ای دانشجویی داستان کوتاه زاینده‌رود با بیان اینکه این جشنواره یکی از باسابقه‌ترین جشنواره‌های دانشجویی است، بیان داشت: در طول برگزاری جشنواره سلسله کارگاه ها، نشستهای مختلف و جلسات کتابخوانی نیز برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه