English

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد:

خیران بازوان اصلی صیانت از کرامت و عزت مردم هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گفت: خیران و خیریه ها بازوان اصلی صیانت از کرامت و عزت مردم، بال عاطفی نظام و سلسله نسیم مهربانی نظام اجتماعی کشور هستند.

خیران بازوان اصلی صیانت از کرامت و عزت مردم هستند
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

، حبیب‌الله آسوده در آئین تجلیل و نکوداشت مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و گروه‌های جهادی بیان داشت: از دیدگاه کمیته امداد، خیریه‌ها، مسئولان خیریه‌ها و خیران رقیب نیستند، بلکه جان نظام احسان کشور، ساختار مردمی کمیته امداد، بازوان اصلی صیانت از کرامت و عزت مردم هستند.

وی با بیان اینکه هیچ کدام  از خیریه‌ها تکلیفی برای رفع نیاز نیازمندان در جامعه ندارند،گفت:اگر خیریه‌ها و خیران نبودند، وظیفه حاکمیت و به نیابت از حاکمیت کمیته امداد و بهزیستی بیشتر می‌شد.

 این مقام مسئول ادامه داد: افراد خیر به کمک نظام و ارگان‌های حمایتی آمده‌اند و در بحث مردمی‌سازی حمایت‌ها، تشکل‌های مردمی از ارزش بالایی برخوردار هستند.

آسوده با بیان اینکه خیران را به کمیته امداد دعوت نمی‌کنیم، بلکه آنها را به حل مسئله نیازمندان و انجام فعالیت‌های خیر دعوت می‌کنیم، گفت:امروزباید  بعضی از شیوه‌های خدمت در گذشته را تغییر دهیم و بر روی توانمندسازی نیازمندان متمرکز باشیم.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره باینکه اولین موضوع حائز اهمیت، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و بازگرداندن آنها به چرخه آموزش است،افزود: هیچ کودک، نوجوان و جوانی نباید به دلیل مشکلات اقتصادی از تحصیل باز بماند.

وی اضافه کرد: توجه به امر ازدواج و گفتمان‌سازی ازدواج آسان موضوع دیگری در عرصه توانمندسازی است که برای این موضوع گروه‌های مردمی باید فعالیت داشته باشند.

این مقام مسئول با بیان اینکه تأمین مسکن نیازمندان از دیگر ابعاد توانمندسازی محسوب می شود، بیان داشت: با حمایت خیران و گفتمان‌سازی در جامعه باید میزان اجاره و رهن منازل کاهش پیدا کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) با تاکید بر سلامت و درمان مددجویان گفت: باید کاری کنیم که اگر نیازمندان درد جسمانی دارند، درد فقر نداشته باشند.

حبیب الله آسوده بیان کرد: یکی دیگر از ارکان توانمندسازی مددجویان ایجاد کار، اشتغال و تولید اقتصادی است که باید به این موضوع اهمیت داده شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه