English

امام جمعه اصفهان:

هدف از استقرار استانداردها، افزایش کیفیت کالا است

هدف نخست از استقرار استانداردها، افزایش کیفیت کالا و خدمات است

هدف از استقرار استانداردها، افزایش کیفیت کالا  است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد، در دیدار با مدیر کل سازمان استاندارد استان اصفهان با اشاره به اهمیت مسئله استاندارد در امر تولید کالا و خدمات اظهار داشت: استاندارد یعنی جمعی بر مبنای درست، بر تولید کالا و خدمات در کشور، نظارت کنند و استاندارد برای آن است که در هر زمینه ای تولید انجام می شود کالا و خدمات با کیفیت  به دست مردم برسد.  

وی افزود: متاسفانه مشکل ما کمبود انسان های خوبی است که دلسوزانه کار کنند و سعی آنها بر این باشد مملکت را تبدیل به کشوری نمایند که همه دنیا برای مثال درباره کیفیت انجام کار از ایران نام ببرند.  

امام جمعه اصفهان عنوان کرد: باید به آن تمدن اسلامی برسیم که همه ما به واقع برای مملکت و مردم دلسوز باشیم و همه امور و کارها روی شاخص استاندارد باشد، البته همین مقدار وجود استاندارد در کشور نیز نعمتی است و این نظارت وجود دارد، اما باید سعی شود این نظارت ها بیشتر بوده و از افراد فنی برای نظارت و بررسی ها استفاده شود.  

وی اضافه کرد: در مسئله استاندارد نیز باید افرادی که از نظر فنی مهارت دارند به کار گرفته شوند و از کارمندان کارشناس و مومن استفاده کنید تا جلوی کوچک ترین تخلفات را بگیرند، باید بدانیم اداره و محلی که در آن مشغول به کار هستیم برای مردم است.  

در ابتدای این دیدار  مهدی هادی، سرپرست اداره کل استاندارد استان، با توجه به قرار داشتن در هفته استاندارد شرح مختصری پیرامون وظایف و مسئولیت های این سازمان ارائه کرد واظهار داشت: سازمان استاندارد یک دستگاه مستقل اجرایی زیر نظر مستقیم رئیس جمهور بوده و ریاست سازمان توسط رئیس جمهور انتخاب می شود. 

وی افزود: این سازمان چهار وظیفه استاندارد سازی، ارزیابی و اندازه شناسی و تعیین صلاحیت آزمایشگاه های همکار و شرکت های بارزسی را به عهده دارد. 

سرپرست اداره کل استاندارد استان اضافه کرد: طبق قانون اگر محصول یا خدماتی مشمول خدمات اجباری شود تولید، توزیع، تمرکز و فروش آن اگر بدون علامت استاندارد باشد خلاف قانون است. 

وی خاطر نشان کرد: این اداره در استان ۱۰۸ نفر نیرو داشته و نظارت بر ۳ هزار و پانصد واحد تولیدی فعال در استان به عهده کارشناسان این اداره است. 

 هادی به اجرای طرح امین در فروشگاه های توزیع کننده کالا و خدمات نیز اشاره کرد و گفت: در این طرح کارشناسان سازمان استاندارد در فروشگاه ها و محل های عرضه کالا و خدمات حضور یافته و نمونه برداری می کنند و نتایج آن در سامانه مربوطه قرار داده می شود.  

این مقام مسئول تاکید کرد: واحدهای صنفی وجود دارند که تولیدات آنها از نظر کیفیت با کشورهای اروپایی قابل رقابت است، اما به دلیل  تحریم ها نمی توانند به طور مستقیم به نام ایران آن را صادر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه