English

رییس دانشگاه اصفهان خبرداد؛

برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان در آبان ماه

رییس دانشگاه اصفهان از برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دوم آبان در اصفهان خبرداد.

برگزاری چهارمین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان در آبان ماه
به گزارش خبرنگار اصفهان خبرگزاری موج

،حسین هرسیج در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: کنگره شهدای دانشجو با حضور ۲ هزار نفر از دانشجویان، خانواده شهدا و مسئولین استانی و کشوری با هدف ترویج ارزش‌های مقاومت و شهادت برپا می‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه اصفهان ۱۸۳ شهید دانشجو تقدیم انقلاب کرده است، بیان داشت: دانشگاه اصفهان بعد از دانشگاه تهران بیشترین شهید دانشجو را  دارد و می‌توان گفت دانشگاه اصفهان در جایگاه اول است.

این مقام مسئول ادامه داد: یادواره شهدای دانشجویی استان اصفهان با نقش کلیدی بسیج دانشجویی به‌عنوان مقدمه کنگره عظیم ۲۴ هزار شهید استان برگزار می‌شود .

رئیس دانشگاه اصفهان با بیان اینکه ارزش‌های مقاومت و شهادت باید در میان مردم ترویج و برجسته شود،افزود: در حال حاضر این ارزش‌ها در جبهه مقاومت دشمن را با وجود حمایت‌های فراوان مالی و تسلیحاتی زمین‌گیر کرده است.

وی با اشاره باینکه تلاش رژیم صهیونیستی بر سلطه است و درگذشته نیز استعمارگران همین هدف سلطه را داشتند، بیان کرد:  امروز استعمار فرا نو است که افکار و بدنه جامعه را با خود همراه می‌کنند که مهم‌تر است.

حسین هرسیج با اشاره به شهدای شاخص دانشگاه اصفهان گفت: شهید نیلفروشان فارغ‌التحصیل رشته علوم سیاسی دانشگاه اصفهان بود و شهید دانشجوی لبنانی به نام علی الاشقر نیز از دیگر دانشجویان شهید دانسگاه اصفهان می باشد.

وی افزود: شهید شاخص دانشگاهی شهید «احسان‌الله قاسمی» دانشجوی رشته برق دانشگاه تگزاس آمریکا بوده که و موقع جنگ دانشگاه را رها می‌کند و ۲۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ به شهادت می‌رسد.

رییس دانشگاه اصفهان گفت:یکی دیگر از برنامه‌های برگزار شده در راستای کنگره اعزام ۳۵۲ نفر دانشجوی خواهر برای اردوی راهیان غرب است که اعزام شدند و از ۲۹ مهر ۳۵۰ نفر از برادران دانشجو به اردوهای راهیان غرب می‌روند.

در ادمه نیز دبیر کمیته دانشگاهی کنگره ۲۴ هزار شهید استان اصفهان گفت: ۸۹۶ شهید از دانشگاه‌های استان شامل ۴استاد شهید،۱۶شهید کارمند و ۸۷۶شهید دانشجو می باشد.

مهدی یادگاری بیان داشت: ۳ شهید بین‌الملل شامل یک شهید متعلق به دانشگاه اصفهان از کشور لبنان و ۲ شهید دانشجوی دانشگاه آزاد از کشور عراق هستند و ۵ شهید هم در اردوهای جهادی عروج شهادت‌گونه داشته‌اند.

 وی افزود:چهارمین کنگره شهدای دانشجوی دانشگاه‌های استان به منظور پاسداشت یاد و خاطره شهدا با حضور خانواده شهدای مقاومت شهید زاهدی و نیلفروشان برگزار می‌شود.

یادگاری با بیان اینکه ۲۰۰ یادواره دانشجویی و ۱۲ سالگرد تدفین شهدا در دانشگاه ها برگزار شده است ،افزود: بیش از ۷۰ هزار دانشجو در یادواره‌ها حضور داشتند و پیش‌بینی می‌شود در چهارمین کنگره شهدای دانشجو بیش از ۲ هزار نفر شرکت کنند. 

دبیر کنگره شهدای دانشجو اظهار کرد: چاپ و تألیف کتاب با موضوع دفاع مقدس و شهدای دانشگاه، تولید مستند ۲۰ دقیقه‌ای "میهمان داریم" از یک خانواده شهید و تولید بیش از ۶۲۰ محتوا در فضای مجازی از دیگر مقدمات برگزاری کنگره بزرگ شهدای دانشجوی استان است.

یادگاری بیان داشت: چهارمین کنگره شهدای دانشجوی اصفهان ساعت ۹ صبح دوم آبانماه، در سالن شهید نیلفروش‌زاده در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود.

گفتنی است، در پایان این نشست از پوستر چهارمین کنگره شهدای دانشگاهی استان اصفهان رونمایی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه