English

رشد ۲۲ درصدی درآمدهای شرکت نفت سپاهان در نیمه نخست امسال

درآمدهای شرکت نفت سپاهان در نیمه نخست سال جاری ۲۲ درصد رشد داشته است.

رشد 22 درصدی درآمدهای شرکت نفت سپاهان در نیمه نخست امسال
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، درآمدهای نفت سپاهان (فروش داخلی و فروش صادراتی) در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۴ هزار و ۷۷۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال بود که نسبت به درآمد ۱۰۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریالی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشدی ۲۱.۸ درصدی را به ثبت رساند.

شرکت نفت سپاهان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان روغن پایه و فرآورده‌های حوزه روانکار در ایران و خاورمیانه است که نقش مهمی در تأمین نیاز داخلی روغن‌موتور و دیگر محصولات صنعت روانکار دارد.

بررسی آمار فروش داخلی این شرکت در ۶ ماهه نخست امسال نشان می‌دهد که میزان عرضه محصولات تولیدی نفت سپاهان در بازار داخلی به ۱۱۷ هزار و ۱۰۸ تن رسیده و ارزش فروش داخلی این محصولات در نیمه ابتدایی سال جاری، ۵۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال بوده است.

این درحالی است که ارزش فروش داخلی محصولات نفت سپاهان در مدت مشابه سال قبل (نیمه نخست سال ۱۴۰۲) با فروش ۱۱۱ هزار و ۹۳۳ تن، بالغ بر ۴۳ هزار و ۵۳۸ میلیارد ریال بوده و مقایسه این رقم با فروش سال جاری از رشد ۴.۶ درصدی تناژ فروش و رشد ۲۱.۱ درصدی درآمد حاصل از فروش داخلی محصولات نفت سپاهان حکایت دارد.

در بین محصولات متنوع تولید نفت سپاهان، عرضه روغن موتور بنزینی به میزان ۲۱ هزار و ۴۲۷ تن در بازار داخلی، درآمدی ۱۳ هزار و ۷۲۰ میلیارد ریالی را برای این شرکت به‌دنبال داشت. همچنین روغن موتور دیزلی تولیدی این شرکت نیز به عنوان یک محصول پرتقاضا عرضه ۲۵ هزار و ۸۷۵ تنی و درآمدی ۱۱ هزار و ۳۹۰ میلیارد ریالی به‌همراه داشت.

در سایر روغن‌های موتوری نیز فروش ۸۷۰۰ تنی با درآمد ۴ هزار و ۹۵۱ میلیارد ریالی، رشدی ۱.۷ برابری در درآمد را نسبت به زمان مشابه سال قبل برای نفت سپاهان رقم زد. 

روغن‌های صنعتی تولیدی نفت سپاهان که در صنایع مختلف کشور مورد استفاده قرار می گیرد، در نیمه نخست سال جاری به میزان ۹ هزار و ۵۹۰ تن در بازار داخلی عرضه شد که درآمدی ۶ هزار و ۲۰۳ میلیارد ریالی برای این شرکت داشت.

گریس و ضد یخ از دیگر محصولات تولیدی نفت سپاهان بود که در احجام قابل توجه در بازار داخلی در نیمه نخست امسال به فروش رسید و به‌ترتیب رشدی ۲۵ درصدی و ۳۸۶ درصدی از نظر درآمدی نسبت به مدت مشابه سال قبل برای این شرکت به ثبت رساندند.

فروش داخلی ۱۲ هزار و ۱۸۵ تن روغن‌های فرآیند با ارزشی بالغ بر ۲ هزار و ۳۶۶ میلیارد ریالی نیز رشدی ۱۸۰درصدی در درآمدزایی به همراه داشت.

روغن پایه تولید نفت سپاهان نیز به عنوان یکی از پرتقاضاترین محصولات این شرکت، با ثبت رشد ۵۹درصدی در درآمد فروش، به میزان ۱۰ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال درآمدزایی در بازار داخلی رسید.

پارافین تولیدی نفت سپاهان نیز با عرضه‌ای ۷ هزار ۱۳۲ تنی در ۶ ماهه ابتدایی سال، درآمدی ۲ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریالی به‌همراه داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۳۲۶درصد درآمدزایی بیشتر برای این شرکت ثبت کرد.

شرکت نفت سپاهان علاوه بر رشد ۲۱.۱ درصدی درآمد از فروش داخلی، در درآمد صادراتی نیز در نیمه نخست سال رشد قابل توجهی را به‌ثبت رساند.

در ۶ ماهه ابتدایی امسال، در مجموع ۷۲ هزار و ۱۵۱ میلیارد ریال ارزش فروش صادراتی محصولات نفت سپاهان بود که در مقایسه با فروش ۵۹ هزار و ۴۰۴ میلیارد ریالی مدت مشابه سال قبل، رشدی ۲۱.۵ درصدی داشت.

در بین محصولات متنوع تولیدی نفت سپاهان در بازارهای صادراتی اعم از پارافین، روغن‌های صنعتی، روغن پایه، روغن موتور دیزلی، روغن موتور بنزینی، اسلاک واکس و روغن‌های فرآیندی، به جز روغن موتور دیزلی که در ۶ ماهه نخست سال گذشته صادراتی نداشت و امسال به بیش از ۳۳۰ میلیارد ریال صادرات رسید؛ پارافین و روغن‌های صنعتی به ترتیب با رشدی ۱۶۰ درصدی و رشدی ۱۵۵ درصدی در میزان درآمدزایی، بیشترین رشد درآمد فروش را داشتند.

در مجموع، درآمدهای نفت سپاهان (فروش داخلی و فروش صادراتی) در ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۴ هزار و ۷۷۷ میلیارد و ۷۳۹ میلیون ریال بود که نسبت به درآمد ۱۰۲ هزار و ۴۲۴ میلیارد و ۹۳۸ میلیون ریالی این شرکت در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲، رشدی ۲۱.۸ درصدی را به ثبت رساند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه