English

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان:

مشکلات ناترازی انرژی را به اتاق ایران منعکس می‌کنیم

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم با حضور همه عوامل مرتبط با حوزه انرژی در کمیسیون انرژی، موارد و مشکلات این حوزه را به اتاق ایران منعکس کنیم.

مشکلات ناترازی انرژی را به اتاق ایران منعکس می‌کنیم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، امیر کشانی در نشست مشترک با مدیران پرشین فولاد و نیروگاه شهید منتظری ضمن تشکر از عوامل نیروگاه شهید منتظری اصفهان برای مدیریت انرژی و همراهی با صنایع اظهار کرد: مردم اصفهان تابستان سختی را پشت سر گذاشتند.

 وی ادامه داد: اگر بخواهیم اقتصاد کشور در بخش فنی را جدا از ابعاد اقتصادی، مالی و تحریم بررسی کنیم بخش انرژی مهم‌ترین بخشی بوده است که مردم با آن درگیر بودند که راهکارهای خوبی در شورای انرژی اتخاذ شد.

 رئیس اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: درخواست داریم ارتباط را با پارلمان بخش خصوصی و ایجاد گفتمان حفظ کنید و صدای بخش خصوصی باشید.

 کشانی ادامه داد: اگر سیاست‌گذار تصمیم سختی برای تغییر نگرش نگیرد موارد ما تأثیر نخواهد داشت در همین راستا پیشنهاد می‌شود نماینده‌ای از این نیروگاه در کمیسیون انرژی اتاق اصفهان حضور داشته باشد تا بتواند صدای گویای وضعیت انرژی و ناترازی‌ها در اصفهان جهت انتقال به اتاق ایران باشد.

درادامه مدیرعامل نیروگاه شهید منتظری نیز تصریح کرد: ۶۳۰ واحد تولید برق حرارتی در ۱۴۶ نیروگاه کشور وظیفه تأمین ۸۴ درصد انرژی موردنیاز کشور را بر عهده دارند که ۶۸ درصد این ظرفیت در اختیار بخش خصوصی است.

 نریمانی با اشاره به علل تفاوت ظرفیت عملی با ظرفیت اسمی تولید برق کشور در اوج گرمای تابستان و تولید مساوی در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ باوجود افزایش ظرفیت گفت: یکی از دلایل ناترازی انرژی بخصوص برق، اقتصاد انرژی و عدم سرمایه‌گذاری و ظرفیت‌سازی است که وزیر جدید نیرو در کنفرانس اخیر بهینه‌سازی مصرف تأکید بر اصلاح این موارد داشتند.

 وی افزود: ظرفیت نامی برق کشور به ۹۴ هزار مگاوات رسیده است که حدود ۲.۷ درصد برق کشور را نیروگاه شهید منتظری تولید می‌کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه