English

پیام مرتضوی در پایان خدمت سه ساله در مسئولیت استاندار اصفهان

سیدرضا مرتضوی در پایان خدمت سه ساله در مسئولیت استاندار اصفهان پیامی صادر کرد.

پیام مرتضوی در پایان خدمت سه ساله در مسئولیت استاندار اصفهان
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، متن پیام سیدرضا مرتضوی در پایان خدمت سه ساله در مسئولیت استاندار اصفهان بدین شرح می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«رَّبِّ أَدْخِلْنِی مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِی مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّی مِن لَّدُنکَ سُلْطَانًا نَّصِیرًا»

انتخاب شهید آیت الله رئیسی به ریاست جمهوری اسلامی ایران در خرداد ماه سال ۱۴۰۰، آغازی بود بر احیای امید و دلگرمی در پس ناامیدی سال های متوالی از آنچه که در دهه ۹۰ در ایران اسلامی بوقوع پیوست.

دوران فراموش ناشدنی که مقارن با جان باختن روزانه بیش از ۷۰۰ تن از هموطنان در کشور درپی فراگیری کرونا، رکود بی سابقه اقتصادی، تورم ۶۰ درصدی و تعطیلی هزاران واحد تولیدی در کشور و بیش از ۹۰۰ واحد تولیدی در استان اصفهان بود.

با در دست گرفتن سکان مدیریت اجرائی کشور توسط شهید جمهور آیت الله رئیسی و حلول اندیشه ها و سیاست های متعالی و مجاهدانه شخص رئیس جمهور در ارکان مختلف دولت، این دوره به فصلی نوین و ترازی جدید از حکمرانی انقلابی در پرتو آموزه های منبعث از اندیشه های امام راحل (ره) مبدّل گردید.

دوران تاریخی که به فرمایش رهبر معظم انقلاب(مدظلّه العالی) به مثابه امیرکبیر، رئیسی عزیز طی سه سال کارهایی را پایه گذاری کرد که انشاالله ثمره و اثرش را بعدها کشور خواهد دید.

در استان اصفهان نیز به مثابه دیگر نقاط کشور با عزمی جهادی و با تأسی به برنامه ها، اندیشه ها و سیاست های کلان دولت مردمی، اقدامات و دستاوردهای گران سنگی پایه گذاری شد که ثمردهی آن ها درکوتاه مدت تحولات عظیمی در حوزه های مختلف استان در پی خواهد داشت.

بررسی کارشناسی مشکلات و مسائل یکایک شهرستان های استان و در ادامه ۱۱۷ سفر موردی و ۲۹ سفر شورای اداری به اقصی نقاط استان، اقدامی برگرفته از سفرهای استانی رئیس جمهور شهید بود که برای نخستین بار تحقق یافت و ماحصل آن ۱۳۵۰ مصوبه لازم الاجراء جهت آبادانی و پیشرفت شهرها و روستاهای استان بود که براساس گزارش به دست آمده در پایان دولت سیزدهم بطور میانگین بیشتر از ۹۰ درصد این مصوبات جنبه عملیاتی به خود گرفته است.

درخصوص احیای واحدهای تولیدی راکد، در حالی که در ابتدای دولت سیزدهم قریب به ۹۴۰ مجموعه تعطیل یا راکد بودند که با همّت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قریب به ۵۳۰ واحد به چرخه تولید بازگشتند و منطبق با گزارش وزارت کشور، استان اصفهان رتبه نخست کشور را در این عرصه به خود اختصاص داد.

بهبود شاخص کسب و کار، رشد قابل توجه نسبت مصارف به منابع بانکی، تک رقمی شدن نرخ بیکاری و ثبت بهترین عملکرد در حوزه سرمایه گذاری خارجی در میان ۳۱ استان کشور تنها بخشی دیگر از دستاوردهای شاخص دولت سیزدهم در استان اصفهان است.

در این حوزه با نگاه ویژه رئیس جمهور شهید و عنایت ارزشمند ایشان به استان اصفهان اقدامات تاریخی و بی سابقه ای در حوزه آب و احیای دائمی زاینده رود رقم خورد که به لطف الهی در کمتر از یکسال آینده منجر به تحولی تاریخی در فلات مرکزی ایران و احیای زاینده رود خواهد شد.

پروژه بزرگ تأمین آب از دریای عمان بعنوان پرسرعت ترین پروژه انتقال آب تاریخ کشور با بیش از ۷۰ درصد پیشرفت، به دولت چهاردهم تحویل شد تا در فاز نخست ۷۰ میلیون و در فاز دوم ۲۰۰ میلیون و در نهایت ۴۰۰ میلیون مترمکعب آب را به اصفهان منتقل و ضمن جداسازی مصارف آب صنعت از زاینده رود، صنعت اصفهان را از اتهام مسبب خشکی زاینده رود بودن مبّرا نماید.

همچنین با ورود مستقیم و تأکیدات و پیگیری های هفتگی شخص رئیس جمهور شهید، پروژه تأمین آب از منابع جنوب استان که اینک به نام آن شهید بزرگوار (سامانه شهید رئیسی و سد ماندگان) زینت یافته است، در دولت سیزدهم آغاز گردید.

در ادامه و با عنایت ویژه شهید آیت الله رئیسی، زمین ۱۵ هکتاری انبار نفت واقع در خیابان هزار جریب اصفهان که متعلق به وزارت نفت بود، در اقدامی مدبرانه با مصوبه هیأت عالی مولدسازی کشور به شرکت آب منطقه ای اصفهان واگذار شد تا با مصوبه دوم این هیأت و برگزاری مزایده، تأمین مالی ۳۵ هزار میلیارد تومانی این پروژه محقق و فراتر از آنچه که در پروژه شهیدرئیسی نیاز است عاید طرح های آبی اصفهان گردد.

در پیگیری طرح ها و پروژه ها تأمین آب باقی مانده از دولت های گذشته نیز با اقدامات مستمر آقای دکتر احمد وحیدی وزیر محترم کشور دولت سیزدهم و نشست های مکرر با وزیر محترم نیرو، در نهایت پمپاژ آب از تونل سوم کوهرنگ از زمستان سال ۱۴۰۲ از سرگرفته شد و با تخصیص اعتبار ویژه از سوی وزارت کشور و تملّک اراضی سد تونل سوم، عملیات اجرایی احداث سد تونل کوهرنگ نیز از بهمن ماه سال ۱۴۰۲ بطور جدی از سرگرفته شد.

با استمرار عملیات عمرانی پروژه سد و تونل کوهرنگ۳ و همراهی دولت چهاردهم، امید آنست که دست کم تا پایان سال ۱۴۰۴ تعهدات بزرگ دولت های مختلف و وزارت نیرو از این منبع به اصفهان که انتقال قریب به ۱۲۰ میلیون مترمکعب آب به زاینده رود است، تحقق یابد و گام اساسی برداشته شده در دولت سیزدهم به منظور عدالت گستری حکمرانی منابع آب و عمل به وعده های راستین رئیس جمهور شهید برای مردم استان اصفهان تحقق عینی یافته و ابرچالش فرونشست تعدیل گردد.

آنچه اشاره شد، تنها بخشی از دستاوردهای ارزشمند دولت رییس جمهور شهید در استان اصفهان بود که به مدد تلاش های شبانه روزی خدمتگزاران مردم و معاضدت همیشگی مردم شهید پرور استان، در بخش های مختلف حاصل گردید.

بر خود لازم دیدم که در پایان دوره خادمی مردم شریف استان اصفهان، ضمن طلب حلالیت از عموم مردم و اقشار مختلف و عرض گزارش، از علمای گران قدر، نمایندگان محترم مردم در مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه و روحانیت معزز و بزرگوار، خانواده معظم شهداء و ایثارگران، یکایک خادمان مردم در دستگاه های مختلف استان، معاونین ارجمند، مدیران کل، مشاوران، فرمانداران، شهرداران، بخشداران، دهیاران، اعضای محترم شورای تأمین و نیروهای نظامی و انتظامی، مجموعه دستگاه های نظارتی، قضائی و امنیتی استان، خبرنگاران ارجمند و اصحاب رسانه، اصناف و کسبه، جامعه دانشگاهیان و فرهنگیان استان، فعالان اقتصادی، صنعتگران و صاحبان مراکز تولیدی، جامعه هنری استان، فعالان عرصه های جهادی فرهنگی و اجتماعی، احزاب وگروه های مختلف سیاسی، به پاس همراهی و همکاری وافر قدردانی نموده و مراتب سپاسگزاری خود را از معاضدت های بی بدیل مدیران ارشد دولت سیزدهم به سبب نگاه ویژه ایشان به استان اصفهان ابراز نموده و مجدداً یاد و خاطره عزیز رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور تاریخ ساز ایران اسلامی و یار و یاور واقعی مردم استان اصفهان، شهید مظلوم آیت الله رئیسی را گرامی داشته، اعتلای روز افزون ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب(مدظله العالی) و آبادانی روز افزون استان اصفهان و مرتفع شدن مشکلات و مسائل مختلف باقی مانده از دهه های اخیر با درایت و تدبیر مدیران آتی استان را از خداوند متعال مسئلت می نمایم.

در پایان برای جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور محترم و بزرگوار ایران اسلامی و دولت مردان و همکاران ایشان و بویژه برای برادر بزرگوارم جناب آقای دکتر جمالی نژاد از درگاه الهی آرزوی توفیق روزافزون طلب می نمایم.

بِعُونِ اللهِ المَلِکِ الأعلی

سیدرضا مرتضوی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه