English

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی:

حمایت مجلس از تجهیز فراجا به ابزارهای هوشمند/ خیران به موضوع امنیت ورود کنند

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی شکل گیری پلیس هوشمند را ضرورتی اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت: مجلس هر کمکی بتواند برای تجهیز فراجا به ابزارهای هوشمند انجام خواهد داد.

حمایت مجلس از تجهیز فراجا به ابزارهای هوشمند/ خیران به موضوع امنیت ورود کنند
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

،حجت الاسلام محمد تقی نقد علیضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های سردار رادان برای هوشمند سازی مجموعه فراجا گفت: موضوع پلیس هوشمند ضرورتی اجتناب ناپذیر است چرا که  اگر پلیس نتواند از ابزارهای هوشمند استفاده کند در مقابله با مجرمانی که از فناوری های نوین برای ارتکاب جرم خود بهره می برند ناتوان شده و نمی تواند امنیت مردم را تامین کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ابزارهای هوشمند از طرفی باعث کاهش ماموریت های پلیس شده و از طرفی مواجه مردم با پلیس را کاهش می دهد افزود:  امروزه با یک تصویر و چهره زنی می توان به فرد متخلف پیامک ارسال و تخلف مربوطه را به او گزارش داد و دیگر نیازی به مواجه پلیس با مردم نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون قضائی مجلس شورای اسلامی از هرگونه حمایت و کمک مجلس برای تجهیز فراجا به ابزارهای هوشمند خبر داد و گفت: در همین راستا مجلس قانون یکپارچه سازی داده های آماری را مصوب کرد که براساس آن همه اطلاعات آماری کشور در یک سامانه واحد قرار می گیرد و  فراجا می تواند در جهت هوشمند سازی خود از این سامانه استفاده کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان ادامه داد: همچنین در لایحه عفاف و حجاب که مصوب شده و در شرف ابلاغ است هم استفاده از ابزار هوشمند برای تذکر دادن به افرادی که رعایت حجاب را نمی کنند دیده شده تا پلیس با این گونه افراد برخورد و مواجه رودررو نداشته و مواجه ماموران با آنها موجب تنش در جامعه نشود.

وی مجهز شدن لباس ماموران پلیس به دوربین های هوشمند را موجب کارآمدی بیشتر آنان دانست و اضافه کرد:  استفاده از پابندهای الکترونیکی که با همکاری دستگاه قضائی و فراجا اجرایی شد هم از این دست کارها است که می تواند خیلی از آفت هایی که زندان برای متهم و محکوم به دنبال دارد را کاهش دهد و هم به پلیس در کنترل مجرمان و کاهش جرم در جامعه کمک زیادی کند.

حجت الاسلام نقد علی بابیان اینکه فراجا به میزان قابل قبولی در حوزه هوشمند سازی پیش رفته اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد تصریح کرد : حتماً  مجلس و دولت کمک خواهند کرد تا موضوع هوشمند سازی در فراجا  به خوبی شکل بگیرد.

 

خیران به موضوع امنیت ورود کنند

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر ضرورت ورود خیران به موضوع امنیت جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: مردم در زمینه  مدرسه سازی، مسجد سازی، ساخت خانه سالمندان و... به خوبی عمل کردند اما متاسفانه در مسئله کمک به امنیت جامعه چندان ورود نکردند  که لازمه اش این است که هم سازوکار آن مشخص شود و هم به خوبی برای خیران عزیز تبیین شود که اگر ساخت مدرسه و مسجد ثواب دارد ساخت یک کلانتری و ستاد انتظامی هم ثوابی دوچندان برای آنها به دنبال خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه