English

استاندار اصفهان:

تنها راه نجات اصفهان، گام برداشتن در حوزه فناوری‌های نوین است

استاندار اصفهان گفت: اصفهان از بسیاری از آسیب‌ها رنج می‌برد و کلید موفقیت استان اصفهان، گام برداشتن به سمت فناوری‌های نوین است از این رو هر آنچه که در توان داشته باشم به میدان می‌آوریم تا با حمایت از مجموعه‌های خلاقِ اصفهان، این استان را به استانی «دانش پایه» تبدیل کنیم.

 تنها راه نجات اصفهان، گام برداشتن در حوزه فناوری‌های نوین است
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، مهدی جمالی‌نژاد در آیین افتتاحیه دومین رویداد بزرگ ملی هوش مصنوعی که با حضور معاون علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: بعنوان استاندار اصفهان مفتخر هستم تا از طرف مردم فرهنگ دوست، هنرآفرین و خلاق اصفهان حضور مدعوین ملی و استانی را به دومین رویداد هوش مصنوعی در اصفهان میعادگاه هنر و اندیشه، حکمت و فلسفه، دیار همیشه جاوید ایثار و مقاومت خیر مقدم عرض نمایم.

وی با اشاره به اینکه اصفهان در همه ادوار مهد تمدن، خاستگاه هنر و زیستگاه مردان و زنان علم و دانش بوده است، ادامه داد: اصفهان از دیرباز بسیاری از نوابغ را در قلب خود جای داده است و بر این مهم می‌بالد.

استاندار اصفهان گفت: این شهر تاریخی همواره با هوش مثال زدنی مردمان خوب، کانون گرم و تابنده فرهنگ و تمدن اسلامی بوده و در طول حیات چندهزارساله خویش جهانی را غرق در نور و معنویت ساخته است.

جمالی‌نژاد افزود: بایستی اذعان داشت که جان مایهٔ حیات اصفهان هنر، هنر و هنر است و این هنر نشأت گرفته از هوش مثال‌زدنی و ایمان والای معنوی هنرمندان، معماران و فرهیختگان آن است.

استاندار اصفهان ضمن اشاره به برگزاری دومین رویداد بزرگ ملی هوش مصنوعی در اصفهان، بیان کرد: باتوجه به پیشرفت‌های چشمگیر هوش مصنوعی در سطح جهانی، این فناوری نو ظهور در اصفهان نیز به جایگاهی ممتاز دست یافته است.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: اصفهان با برخورداری از موهبت دانشگاه‌ها و مراکز علمی معتبر و نیروی انسانی خلاق می‌تواند در حوزه‌های صنعت، کشاورزی، علم و فناوری تحولی نو را رقم زند.

وی ادامه داد: با عنایت به تأکیدات مقام معظم رهبری هوش مصنوعی می‌تواند به بهینه سازی فرایند تولید، کیفی سازی محصولات، پیش‌بینی و مدیریت زنجیره تأمین، حفظ محیط زیست، نظارت بر آلودگی آب و هوا، مدیریت پسماند، حفاظت از آثار تاریخی، توسعه صنعت گردشگری و بازاریابی هدفمند را رقم بزند.

استاندار اصفهان اضافه کرد: بر این باور هستم که این فرصت طلایی زمینه بیش از پیش تبیین ظرفبت‌ها، گنجینه‌های اصفهان این دانشنامه هنر و معماری اسلامی را در توسعه هوش مصنوعی و تربیت نیروهای متخصص فراهم می‌سازد.

جمالی‌نژاد متذکر شد: اصفهان از بسیاری از آسیب‌ها رنج می‌برد و کلید موفقیت استان اصفهان، گام برداشتن به سمت فناوری‌های نوین است تا به جایگاه علم و فناوری حقیقی خود در کشور دست یابد.

مقام عالی دولت در استان در پایان اضافه تأکید کرد: هر مجموعه و خوشه‌ای که در حوزه علم و فناوری و خلاقیت وارد شود هر آنچه که در توان داشته باشم به میدان می‌آوریم تا با حمایت از مجموعه‌های خلاق اصفهان این استان را به استانی دانش پایه تبدیل کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه