English

مدیرکل بحران استانداری اصفهان خبر داد؛

خسارت سنگین طوفان به ۳ هزار هکتار باغ‌های سیب سمیرم

مدیرکل بحران استانداری اصفهان از خسارت سنگین طوفان به ۳ هزار هکتار باغ‌های سیب سمیرم خبرداد.

خسارت سنگین طوفان به ۳ هزار هکتار باغ‌های سیب سمیرم
به گزارش خبرگزاری موج اصفهان

، منصور شیشه فروش گفت:وزش تند باد با سرعت بیش از ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و بارش شدید باران، خسارات سنگینی به بیش از ۳۰۰۰ هکتار از باغ‌های سیب این منطقه وارد کرده است.

وی افزود: سرعت وزش باد در سمیرم به ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت رسید و تغییرات ناگهانی آب و هوا، باغداران را با خسارات جبران‌ناپذیری مواجه کرده است.

این‌مقام‌مسئول گفت:برداشت سیب در سمیرم معمولاً از شهریور آغاز می‌شود و تا اواسط آبان ادامه دارد. اما بارش‌های ناگهانی، افت دما و وزش بادهای شدید پیش از موعد، این روند را مختل کرده و به اقتصاد منطقه ضربه شدیدی وارد کرده است.

وی ادامه داد:شهرستان سمیرم با ۱۸۵۰۰ هکتار باغ سیب ، یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور محسوب می‌شود. اما متأسفانه تنها ۵۰۰۰ هکتار از این باغات تحت پوشش بیمه مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت:تیم‌های ارزیابی خسارات از جهاد کشاورزی و بیمه کشاورزی به مناطق آسیب‌دیده اعزام شده‌اند تا میزان خسارات وارده را برآورد کنند و روند پرداخت غرامت به باغداران را تسریع بخشند.

شیشه فروش افزود:با توجه به تداوم فعالیت سامانه ناپایدار جوی تا پایان روز یکشنبه، هشدارهای لازم به باغداران، کشاورزان و عشایر ابلاغ شده است. توصیه می‌شود این افراد برای کاهش خسارات، اقدامات لازم برای برداشت محصولات و حفاظت از دام‌ها را انجام دهند.

این‌مقام مسئول گفت:علاوه بر سمیرم، مناطق دیگری از استان اصفهان نیز تحت تأثیر این سامانه ناپایدار قرار گرفته‌اند. بارش شدید باران و برف در ارتفاعات غرب، جنوب و شرق استان گزارش شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه