English

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی

قیمت‌ کودهای توزیعی بین کشاورزان مصوب سال ۹۵ است/ذخیره سازی ۳۰۰هزار تن کودهای ازته، فسفاته و پتاسه

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گفت:طبق اعلام مؤسسه خاک و آب کشور سالانه به 400 هزار تن کودهای پتاسه نیاز داریم که تا چند سال گذشته صد درصد وارد کشور می‌شده که در حال حاضر در کشور انواع کود تولید می شود.

قیمت‌ کودهای توزیعی بین کشاورزان مصوب سال 95 است/ذخیره سازی 300هزار تن کودهای ازته، فسفاته و پتاسه

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان اینکه برای کشت بهاره در کشور و نیاز به توزیع کودهای شیمیایی داریم عنوان کرد:برای تامین نیاز کشاورزان 300 هزار تن کودهای ازته، فسفاته و پتاسه ذخیره کرده ایم تا به‌مرور در اختیار کشاورزان قرار دهیم.

حمید رسولی با اشاره به اینکه برخی دلالان به دنبال سودجویی‌هایی افزایش قیمت کود را طی هفته گذشته عنوان کردند پرداخت و گفت:قیمت کود اوره افزایش نیافته وقیمت‌ کودها همان قیمت‌های مصوب سال 95 است.

وی تصریح کرد:در برنامه ابلاغی ما در سال 96 تکلیف شده بود که 2 میلیون و 300 و 5 هزار تن انواع کودهای فسفاته، پتاسه و ازته را توزیع کنیم که تا پایان بهمن‌ماه 2 میلیون و 100 هزار تن آن را تدارک دیده‌ایم و قرارداد ما در این حوزه منعقد شده است و نزدیک به یک میلیون و 700 هزار تن از این کودها را نیز حمل کرده و تحویل گرفته‌ایم و در اختیار شرکت‌های بزرگ کارگزاری قرار داده‌ایم.

به گفته این مسوول طبق اعلام مؤسسه خاک و آب کشور سالانه به 400 هزار تن کودهای پتاسه نیاز داریم که تا چند سال گذشته صد درصد وارد می‌شد، اما با ایجاد کارخانه‌های تولید این نوع کود در کشور بخشی در داخل تولید می‌شود و امیدواریم با ایجاد دو واحد بزرگ در سمنان و آذربایجان غربی به‌زودی 50 درصد از نیاز کشور را خودمان تولید کنیم و تا دو ـ سه سال آینده در این حوزه صد درصد به خودکفایی می‌رسیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با اشاره به واردات بذر به کشور یاد آور شد:سال گذشته از فرانسه در حد 253 کیلوگرم بذر نمونه وارد کردیم که با کشت آن در مزارع نمونه مادر توانستیم 73 هزار کیلوگرم بذر برداشت کنیم و رویکرد ما این است که تکنولوژی تولید بذر به‌روز دنیا را در داخل داشته باشیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه