English

رییس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی

ساختار ضعیف مالی مانع مبارزه با پولشویی است/ در ایران به دنبال اسم مبارزه با پولشویی هستند

محمد علوی گفت: در حال حاضر ساختار حسابداری در ایران ضعیف است و فناوری های لازم وجود ندارد، از این رو نمی توانیم با پولشویی به درستی مبارزه کنیم، در واقع در ایران فقط به دنبال اسم مبارزه با پولشویی هستند.

ساختار ضعیف مالی مانع مبارزه با پولشویی است/ در ایران به دنبال اسم مبارزه با پولشویی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رییس هیات مدیره جامعه حسابداران رسمی کشور در مراسم روز حسابدار با اشاره به اینکه انتظار داریم بین نهادهای حرفه ای همگرایی وجود داشته باشد، گفت: در کشور واتیکان حسابداران پیش پاپ رفته بودند تا برای آن ها از اهمیت توجه به مبارزه با فساد سخن بگوید. بنابراین ایپک می گوید حسابداری یک نظام اطلاعاتی است و باید در مبارزه از پولشویی نیز مورد توجه قرار است، در واقع امروز مهمترین مسئله در کشور این است که با وجود حسابدار و...فساد در کشور وجود دارد.

محمد علوی با تاکید بر اینکه باید ضریب نفوذ افزایش یابد، تصریح کرد: در حال حاضر 3 تا 4 در جامعه اقتصادی در این بخش فعالیت می کنند، از این رو ضریب نفوذ ایران در این بخش و با وجود حجم بالایی بنگاه های اقتصادی نسبت به میانگین جهانی بسیار عقب هستیم، برای نمونه در ترکیه 110 هزار حسابدار رسمی وجود دارد.

 او با بیان اینکه ساختارهای حرفه ای کارآمد در حسابداری وجود داشته باشد، تصریح کرد: در واقع ساختار باید متناسب با هدف باشد. امروز حسابداران باید بیمه باشند تا منابع عمومی تامین شود و گزارشگری بین المللی انجام شود که در این بخش نیازمند فناوری های پیشرفته است. بنابراین معتقدم در این زمینه نسبت به دنیا عقب مانده هستیم و این ساختار نمی توانیم خیلی کارها را انجام دهیم و دولت باید سرمایه گذاری لازم را انجام دهیم. از این رو ساختار ضعیف مانع مبارزه با پولشویی است. وقتی در آمریکا یک فساد کشف شد قوانین و مقررات زیادی تدوین شد اما در ایران فقط به دنبال اسم مبارزه با پولشویی هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه