English

در کویر تایر چه خبر است؟

افزایش فروش هم ترمز افت پکویر را نکشید!

در حال حاضر اندیکاتور مک دی خروج سرمایه از نماد پکویر را نشان می دهد و آر اس آی هم گارد نزولی گرفته و در محدوده فیبوی ۳۰ درجه قرار دارد و با توجه به وضعیت سهام اگر حمایت فیبوی ۳۰ را هم از دست بدهد تا قیمت ۴۰۰ تومان افت خواهد داشت که به معنای ۳۰ درصد افت بیشتر است.

افزایش فروش هم ترمز افت پکویر را نکشید!

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، شرکت کویر تایر با نماد پکویر در یک سال گذشته بیش از ۶۷ درصد از سقف تاریخی خود ریزش داشته است و این در حالی است که P/E نماد پکویر ۶ است و میزان سودسازی آن در مقایسه با سال گذشته افزایش داشته است.

هرچند مصطفی تنها دبیر اتحادیه فروشندگان لاستیک علت ریزش سهام برخی از نمادهای لاستیکی را بالا رفتن هزینه های تولید و کاهش سودسازی شرکت ها عنوان کرده است، با این حال این نماد در یازده ماهه گذشته ۱۷۴۹ میلیارد تومان فروش داشته است، حال آنکه در مدت مشابه سال گذشته حدود ۸۴۰ میلیارد تومان فروش داشته است و این مساله حکایت از روند صعودی افزایش قیمت دارد؛ زیرا در یکسال گذشته تولیدکننده های لاستیک نه تنها افزایش تولید نداشته اند بلکه تلاش کرده اند تولید خود را حفظ کنند، بنابراین این اختلاف دو برابری درآمد حاصل از فروش، ناشی از گران شدن کالا بوده نه افزایش تولید.

در چنین شرایطی نماد پکویر از ۱۷۰۰ تومان به ۵۱۱ تومان رسیده است، هرچند در همین مدت دو مرحله افزایش سرمایه داشته، یکبار ابتدای سال ۹۹ که ۲۱۱ درصد از محل آورده بوده و یک مرحله دیگر هم چند ماه پیش بوده که شامل افزایش سرمایه ۱۰۰ درصدی از محل آورده بوده است. بنابراین بسیاری از تحلیل گران بازار معتقد بودند که این نماد باید روند صعودی خود را آغاز کند اما تاکنون چنین نشده و اندیکاتورها هم سیگنال منفی را تایید کرده اند.

در حال حاضر اندیکاتور مک دی خروج سرمایه از این نماد را نشان داده و آر اس آی هم گارد نزولی گرفته و در محدوده ای فیبوری ۳۰ درجه قرار دارد و با توجه به وضعیت سهام اگر حمایت فیبوی ۳۰ را هم از دست بدهد تا قیمت ۴۰۰ تومان افت خواهد داشت که به معنای ۳۰ درصد افت بیشتر است.

پکویر

در شرایط کنونی واضح است که ضعف نظارت بر بورس باعث شده بسیاری از نمادها به حداقل قیمت برسند و زمانی که دلایل افت نماد را از مسئولان شرکت پیگیر می شوید روند نزولی شاخص را بهانه می کنند، این در حالی است که هر نمادی باید نسبت به وضعیت سودسازی خودش تغییر ارزش بدهد، اما حقوقی ها به بهانه های مختلف از سهامداران خرد نوسان می گیرند! حقوقی پکویر هم در این زمینه هنر کمی از خود نشان نداده و در یک سال گذشته ثابت کرده به دنبال این است که سهام را با حداقل قیمت از دست سهامدار دربیاورد!

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه