English

رئیس کمیسیون حقوق و قضائی مجلس در گفت گو با موج :

برخی در فساد ارزی غرق شده بودند /واردات برخی کالاهای غیرضروری دلیل سواستفاده ارزی

غضنفر آبادی درباره میزان فسادزا بودن ارز دولتی گفت: متاسفانه به حدی اعداد و ارقام فساد ارز ترجیحی بالا بود که بسیاری در این فساد غلتیده وکاملا در این فساد غرق شده بودند. این فسادها، مردمی که باید از مزیت های این ارز برخوردار می شدند، را محروم کرد.

برخی در فساد ارزی غرق شده بودند /واردات برخی کالاهای غیرضروری دلیل سواستفاده ارزی

 رئیس کمیسیون حقوق و قضائی مجلس شورای اسلامی  در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج درباره فسادها و ضعف های ارز  گفت:  افرادی که می گویند ارز دولتی بر سفره مردم تاثیر داشته از روی بی انصافی صحبت می کنند و قادر به گفتن حقیقت نیستند؛ کاملا واضح است که ارز ترجیحی تاثیری بر معیشت مردم نداشته است و با اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای کالاهای اساسی ، برخی اقلام غیر ضروری  وارد شد و این خسارت بزرگی به اقتصاد و موجب فساد و رانت در کشور شد.

حجت الاسلام و المسلمین موسی غضنفر آبادی، درباره میزان فسادزا بودن ارز ترجیحی نیز گفت: متاسفانه به حدی اعداد و ارقام فساد ارز ترجیحی بالا بود که بسیاری در این فساد غلتیده و کاملا در این فساد غرق شده بودند، این فسادها مردمی که باید از مزیت های این ارز برخوردار می شدند، را  محروم کرد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه افزود: برخی با افزایش قیمت اجناس بعد از حذف ارز ترجیحی پیش داوری های غلطی را دارند، اما در واقع به رغم پرداخت ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی، مرغ کیلویی ۶ هزار تومان به بالای ۳۰ هزار تومان رسید. تمام کالاهایی که ارز ترجیحی دریافت می کردند با وجود تخصیص یارانه با افزایش  قیمت رو به رو شدند و این افزایش قیمت نگرانی شدیدی در بین مردم ایجاد و نتوانست  انتظار مردم برای تاثیر گذاری در معیشتشان را برآورده کند. 

وی با بیان اینکه دولت با تغییر شیوه پرداخت ارز ترجیحی به دنبال توزیع یارانه بر اساس عدالت است و لازمه این اقدام  شفافیت جدی در پرداخت یارانه ها است خاطر نشان کرد:  این جراحی بزرگ اقتصادی به نفع مردم است و می تواند به رونق تولید و توسعه اقتصاد کشور کمک کند.

نماینده مردم بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس ادامه داد: در حال حاضر باز هم همه اذعان دارند که باید ارز ترجیحی حذف می شد، زیرا سو استفاده ها و فسادهای زیادی در پرداخت این ارز رخ داده و در نتیجه تخصیص آن موفقیت آمیز نبود. برخی معتقدند که دولت وقت در زمان پرداخت این ارز باید بر روند پرداخت و استفاده آن نظارت می کرد تا مانه فساد شود که این اتفاق نیفتاد.

غضنفر آبادی درباره میزان فسادزا بودن ارز ترجیحی نیز گفت: متاسفانه به حدی اعداد و ارقام فساد ارز ترجیحی بالا بود که بسیاری در این فساد غلتیده وکاملا آلوده می شدند. این فسادها مردمی که باید از مزیت های این ارز برخوردار می شدند، محروم کرد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: باید افراد بیشتری مشمول گرفتن یارانه ها شوند، اگر دولت برای پچرداخت یارانه درست و کارشناسی عمل کند، قطعا تاثیر قابل توجهی بر زندکی مردم می گذارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه