English

بانک ایران زمین بی رقیبت در بانکداری الکترونیک/ همه چیز درباره نئوبانک ها

نئوبانک ها، همان بانک سنتی اما به صورت دیجیتال هستند که مدل کسب و کاری که ارائه می‌کنند کاملاً با یک بانک سنتی متفاوت است. به طوری که این نوع بانک ها در هیچ جای دنیا شعبه‌ای به صورت فیزیکی ندارند و به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در دسترس همه مشتریان قرار دارند.

بانک ایران زمین بی رقیبت در بانکداری الکترونیک/ همه چیز درباره نئوبانک ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در چند سال اخیر و با پیشرفت تکنولوژی در سراسر جهان، مفاهیم نوینی در بانکداری شکل گرفت و شیوه ارائه خدمات با تغییرات شگرفی رو به رو شد. پس بانک‌ها برای اینکه بتوانند در بازارهای مالی از مزیت های رقابتی استفاده کنند ضروری است خود را با شرایط جدید سازگار نموده و فناوری‌های جدید را پذیرا باشند.

فی الواقع سیستم بانکداری جدید دیگر شعب شلوغ و پر ازدحام گذشته نیست که مشتریان ساعت ها برای انجام امور بانکی خود در صف انتظار بایستند و گاها برای پیگیری امورشان روزها به این شعب مراجعه نمایند.

به همین خاطر در این سال ها و با پیشرفت های روز افزون تکنولوژی و اینترنت، خدمات بانکداری از حالت سنتی خارج شد و سیستم به سویی رفت که امروزه مشتری تنها با چند کلیک از راه های بسیار دور امور بانکی خویش را انجام می دهد. پس خدمات متعددی برای جذب مشتریان از سوی بانک های مختلف ارائه شد که یکی از این ها نئوبانک است.

نئوبانک چیست؟

نئو بانک‌ ها در سال ۲۰۱۵ با پیشرفت تکنولوژی پای به عرصه بانکداری نهادند و به آرامی توانستند با توسعه خود جایگزین مناسبی برای بانکداری سنتی شوند.

نئوبانک ها به طور کلی خدمات متعددی را انجام می دهند که شامل موارد زیر است:

  1. افتتاح حساب بانکی آنلاین
  2. برداشت و انتقال وجه
  3. برداشت و انتقال وجه بین الملل
  4. صدور انواع کارتهای بانکی

در ایران نیز بانک ها با ایجاد زیرساخت های مناسب توانستند جایگاه خود را در عصر تکنولوژی ارتقا دهند.

از طرفی پاندمی کرونا منجر شد مردم خود را از باجه های فیزیکی بانک دور کنند و ناخودآگاه زمینه برای رشد و توسعه نئو بانک ها در ایران فراهم گردید.

گفتنی است، نئوبانک یک ابزار دیجیتالی است که به کمک آن و یک سیستم عامل مرکزی می‌توان بسیاری از امورات مالی را به راحتی و با چند کلیک انجام داد.

همانطور که گفته شد در کشور نیز با ایجاد حس رقابت در بین بانک های متعدد، بانک ایران زمین به سیاق گذشته پیشتاز تر از هر بانک دیگری توانست در این حوزه از رقیبان سبقت بگیرد و مشتریان بی شماری را جذب کند.

نئو بانک ایران زمین با اپلیکیشنی تحت عنوان «فراز» یک بانک کاملا دیجیتالی است که شعبه فیزیکی ندارد و در فضای مجازی فعالیت می کند. کاربران می توانند عملیات مالی مشترک خود ، از انتقال پول تا مدیریت دارایی از طریق اپلیکیشن موبایل یا وب سایت نئوبانک بانک ایران زمین را انجام دهند و از آنجا که این بانک دارای مجوز فعالیت از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است، امکان ارائه خدمات مالی را بر خلاف اپلیکیشن های غیربانکی به صورت مستقل در اختیار دارد.

فرهاد اینالوئی معاون فناوری اطلاعات بانک ایران زمین در خصوص نئوبانک بیان کرد: نمی‌خواهیم فقط یک اینترنت یا موبایل بانک باشیم و می‌خواهیم سرویس‌‌های ترکیبی به کاربران ارائه دهیم.

وی افزود: هدف ما خدمات سفارشی و شخصی‌سازی شده برای کاربران صنایع مختلف است و همین موضوع سبب شده که شرکت های وب به عنوان یکی از شرکت های فعال در صنعت ارتباطات به سمت ایجاد نئوبانک ها جذب شوند.

همچنین طبق اظهارات معاون فناوری اطلاعات بانک ایران ‌زمین، این سرویس‌ها به شکل میکرو‌فرآیند درآمده و می‌تواند در اختیار هر سازمانی قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: در این پلتفرم تنها API ارائه نمی‌شود، بلکه ما بسیاری از فرآیندها را به صورت ویجت بیس درآورده‌ایم تا هر کسی بتواند از آن استفاده کند و حتی لازم نباشد برای آن UI طراحی کنند و می‌توان عین آن را مورد استفاده قرار داد، گویی یک موبایل بانک ایران زمین برای خود تولید کرده‌اید. کسی که می‌خواهد از این سرویس‌ها استفاده کند تنها خدمات بانکی ارائه نمی‌کند و می‌تواند آنها را با سایر خدمات ترکیب و محصولی برای مشتری خاص خود ارائه کند.

اینالویی در پاسخ به این سوال که مشتری بانک ایران زمین روی این پلتفرم‌ها چه کسی است گفت: مشتری فعلی بانک ایران زمین فرآیند ساده‌سازی شده را با تجربیاتی دلچسب‌تر دریافت می‌کند و این در نتیجه بهبودی است که در موبایل بانک و اینترنت بانک انجام شده و مشتری از مراجعه به شعبه بی‌نیاز شده است. اما نکته کلیدی که باید به آن دقت شود این است که مشتریان اصلی این سرویس‌ها فین‌تک‌ها و استارت‌آپ‌ها هستند.

به گفته پورسعید مدیرعامل بانک ایران زمین، با پیاده سازی سرویس های بانکی در یک نئوبانک این امکان ایجاد شده که بتوانیم خدماتی را به مردم ارائه دهیم که ارزش افزوده فراوانی دارد.همچنین، ظرفیت و بستر لازم برای ارائه خدمات و سرویس های بیشتر در حوزه بانکداری دیجیتال به مشتریان در بانک ایران زمین فراهم شده است.

به طور کلی نئوبانک ها، همان بانک سنتی اما به صورت دیجیتال هستند که مدل کسب و کاری که ارائه می‌کنند کاملاً با یک بانک سنتی متفاوت است. به طوری که این نوع بانک ها در هیچ جای دنیا شعبه‌ای به صورت فیزیکی ندارند و به صورت ۲۴ ساعته و آنلاین در دسترس همه مشتریان قرار دارند.

همانطور که پیشتر نیز گفته شد نئوبانک ابزاری دیجیتال است و کاربران می توانند بدون مراجعه حضوری به بانک و انجام پروژه‌های طولانی امورات بانکی خود را انجام دهند. از طرفی انتقال و پرداخت‌ها شکل راحت‌تر و سریع‌تری به خود گرفته که در دنیای دیجیتال نیاز اساسی هر جامعه ایی است.

شایان ذکر است، سرعت بالاتر و هزینه پایین‌تر اقدامی است که نئوبانک را در راس اهداف یک بانک قرار می دهد. چراکه با سرعت افزون تر به طور حتم خدمات تسویه می‌شود و طبیعتاً هزینه نیز کاهش می یابد، که این به مراتب به نفع مشتری و بانک است.

ویژگی های برنامه Faraz بانک ایران زمین:

  1. قابلیت افتتاح و ساخت حساب بانکی به صورت آنلاین در بانک ایران زمین
  2. محیط کاربری شیک و زیبا
  3. استفاده ساده و آسان
  4. قابلیت کارت به کارت
  5. پشتیبانی از دریافت اطلاعات حساب نظیر شماره شبا و …
  6. خرید شارژ و پرداخت قبض
  7. ثبت چک صیادی
  8. درخواست کارت هدیه مجازی
  9. تغییر قالب و رنگ نرم افزار
  10. انتقال وجه و کارت به کارت آنلاین و پایا
  11. دارای بخش راهنما برای آموزش استفاده از بخش های مختلف
  12. تقویم فارسی
  13. پشتیبانی از ورود با اثر انگشت

به استحضار مشتریان بانک ایران زمین می رسانیم اکنون نسخه به روز نرم افزار همراه بانک و نئو بانک فراز ایران زمین Faraz Native از طریق اپلیکیشن ها و سایت های قانونی، قابل دانلود و اجرا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه