English

وزیر صمت:

افزایش مصرف برق در صنایع نشان از افزایش تولید است

وزیر صمت با اشاره به افزایش مصرف برق در صنایع کشور گفت: تامین انرژی و برق به معنای تداوم تولید و اطمینان از تولید است.

افزایش مصرف برق در صنایع نشان از افزایش تولید است

به گزارش خبرگزاری موج، "سید رضا فاطمی امین" عصر امروز (دوشنبه) در جلسه پایش ایجاد و راه‌اندازی ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی از سوی صنایع بزرگ در محل وزارت نیرو در جمع خبرنگاران افزود: در پنج ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد ۱۰ درصدی تولید فولاد و آلومینیوم، رشد ۱۵ درصدی تولید زغال سنگ و همچنین رشد تولید در سایر زیربخش‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: با روند افزایشی که در مصرف انرژی در صنایع کشور وجود دارد، بهبود روند تولید با روند بیشتری ادامه خواهد یافت.

فاطمی امین اظهار داشت: تامین انرژی و برق به معنای تداوم تولید و اطمینان از تولید است و با اقدام هماهنگ وزارتخانه‌های صمت و نیرو در سال جاری در تامین برق صنایع، به صورت منظم و بیش از سال گذشته برق مورد نیاز تامین شد، با این حال هنوز بابت شکاف و ناترازی در تامین برق نگرانی وجود دارد.

وی ادامه داد: برای احداث و راه‌اندازی ۱۴ هزار مگاوات نیروگاه، ۲۹ شرکت تولیدی و صنعتی درخواست دادند که تا کنون تامین ۱۰ هزار مگاوات از آن قطعی و به قرارداد تبدیل شده است که این مهم به اطمینان عرضه برق برای تولید صنعتی و معدنی کمک خواهد کرد.

وی ابراز امیدواری کرد با رفع و رجوع مشکلات موجود، در اجرای پروژه‌های یادشده تسریع شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه