English

در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح شد؛

رانت سکه بورسی ۴ میلیون تومان شد / قیمت سکه در بازار آزاد از ۲۴ میلیون تومان عبور کرد

پویان مظفری گفت: قیمت هر سکه تمام در حالی در بورس کالا ۲۰ میلیون تومان است که در بازار آزاد بالای ۲۴ میلیون تومان معامله می شود و عملا خریداران سودی ۴ میلیون تومانی می برند.

رانت سکه بورسی 4 میلیون تومان شد / قیمت سکه در بازار آزاد از 24 میلیون تومان عبور کرد

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در حالی بانک مرکزی عرضه سکه در بورس کالا را با قیمت هفت میلیون و 200 هزار تومان از هفته پیش کلید زد که حباب ربع سکه به 4 میلیون تومان رسیده بود و هدف از ورود بانک مرکزی کاهش حباب بود، اما حالا ربع سکه در بازار آزاد 9 میلیون و 700 هزار تومان معامله می شود و عملا روند صعودی قیمت سکه ادامه دارد.

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه تقاضا برای خرید سکه نشانه این است که روند صعودی آن ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به اینکه قیمت انس جهانی طلا به بالای 1900 تومان رسیده و از سوی دیگر قیمت دلار در ایران به بالای 44 هزار تومان صعود داشته، قیمت طلا و سکه هم در فاز صعودی قرار گرفته اند و به این زودی اصلاح نخواهند کرد.

پویان مظفری با بیان اینکه تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران به افزایش تقاضا برای دلار و سکه افزوده است، تصریح کرد: در حال حاضر سکه طلا به بالای 24 میلیون تومان رسیده و عرضه سکه در بورس کالا هم با قیمت 20 میلیون تومان با صف خرید همراه است، هرچند در مقطع کنونی تفاوت 4 میلیون تومانی سکه در بازار آزاد و بورس کالا منجر به تشکیل این صف خرید شده، با این حال انتظارات تورمی نشان می دهد که قیمت ها همچنان صعودی هستند مگر اینکه عرضه سکه تمام در بورس کالا با قیمت 20 میلیون تومان همچنان ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری موج، در هفته گذشته بانک مرکزی حدود 500 هزار قطعه ربع سکه به مناسبت روز زن در بورس کالا عرضه کرد و همه این سکه ها خریداری شد. در حالی که امروز قیمت طلا نسبت به سال گذشته رشدی 100 درصدی داشته  و حتی قیمت ربع سکه 7 میلیون تومانی هم بیش از 2.5 میلیون تومان حباب دارد با این حال مردم می خرند. بنابراین بانک مرکزی باید شفاف سازی کند که چه سیاستی را برای عرضه سکه در بورس کالا دنبال می کند؟

 

بیشتر بخوانید:

قیمت ارز در بازار آزاد تهران ۱ بهمن ۱۴۰۱ / قیمت دلار مشخص شد

قیمت طلا و سکه امروز ۱ بهمن ۱۴۰۱ مشخص شد

عرضه ربع سکه امروز در بورس ۱۵۰ هزار تومان ارزان‌تر

دلایل رسیدن قیمت سکه به مرز 17 میلیون تومان/ بانک مرکزی چرا ضرب سکه را افزایش نمی دهد؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه