English

دانستنی‌هایی درباره ارزهای دیجیتال؛

معرفی خالق بیت کوین / ساتوشی چیست؟

نام شکل‌گیری بیت کوین با نام ساتوشی ناکاموتو گره خورده و جالب است بدانید که تاکنون هیچکس از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خبر ندارد.

معرفی خالق بیت کوین / ساتوشی چیست؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، بیت کوین یا BTC؛ ارزی است که شاید آن اوایل اگر نامش مطرح می شد بسیاری آن را جدی نمی گرفتند و ارزش چندانی برای آن قائل نبودند اما امروزه تمام معاملات جهانی شاید بر حول این ارز صورت گیرد. ارزی دیجیتال با قانون و روش معامله خاص خودش که بسیاری را شیفته و مجذوب خود کرده تا آن را تحلیل کنند و نوسان بگیرند.

اما چه کسی خالق این نوع ارز دیجیتال است و چه اتفاقاتی برای آن رخ داده است؟

 

BTC یا بیت کوین چیست؟

 

بیت کوین یکی از انواع رمزارزها یا همان ارز دیجیتال است و در حقیقت یک سیستم پرداخت جهانی محسوب می شود که رفتاری مشابه با پول بی‌پشتوانه دارد. 

اگر بخواهیم ساده تر توضیح دهیم می توان اینطور گفت که؛ بیت کوین یک دارایی دیجیتالی است که مبنایی صفر و یک دارد و به‌صورت الکترونیکی تولید، ذخیره و منتقل می‌شود و حساب و کتاب تراکنش‌های آن نیز در یک زنجیره به‌هم‌پیوسته اطلاعاتی به نام بلاک‌چین یا زنجیره بلوک نگهداری شده و تراکنش‌های شبکه در هر بلاک توسط ماینر‌ها لیست می‌شود.

بیت کوین بسیاری از ویژگی‌های ارزهای فیزیکی را دارد، با این تفاوت که آنی و بدون مرز بین افراد قابل جابجایی است.

یکی از نکات مهمی که درباره بیت کوین مطرح می شود این است که بیت کوین محدودیت 21 میلیون واحدی دارد! 

به اینم معنا که پس از استخراج 21 میلیون سکه، دیگر امکان استخراج بیت کوین وجود ندارد و به انتها می‌رسد. 

ارز دیجیتال بیت کوین در بستر اینترنت به کمک رایانه‌های پیشرفته و با قدرت پردازش بسیار بالا، در نتیجه حل معادلات ریاضیاتی بسیار پیچیده استخراج می‌شود.

باید به این نکته توجه داشته باشید که خرید بیت کوین به طور قطع یکی از نخستین گزینه‌هایی است که برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مورد بررسی قرار می‌گیرد و از سوی دیگر قیمت آن بر قیمت سایر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر بسیاری دارد و شاید به همین علت است که اغلب تحلیلگران بازار ارزهای دیجیتال برای دست یافتن به درک بهتری از بازار ارزهای دیجیتال قیمت بیت کوین را تحلیل می‌کنند. 

 

خالق بیت کوین کیست؟

 

نام شکل‌گیری بیت کوین با نام ساتوشی ناکاموتو گره خورده و جالب است بدانید که تاکنون هیچکس از هویت واقعی ساتوشی ناکاموتو خبر ندارد و حتی نمی‌توان گفت که او تنها یک نابغه بوده یا ساتوشی ناکاموتو نام یک گروه مخفی است.  

در اکتبر ۲۰۰۸ ناکاموتو مقاله‌ای منتشر کرد که بیت کوین را یک ارز رمزگذاری شده برای معاملات همتا به همتا معرفی می‌کرد و پس از آن در ژانویه ۲۰۰۹ اولین واحد رمزنگاری بیت کوین منتشر شد و تا سال ۲۰۱۰ با سایر توسعه‌دهندگان همکاری کرد.

 تقریباً در همین زمان بود که او تمامی سورس کد و مستندسازی شبکه را به گاوین اندرسون منتقل کرد و چندین دامنه مرتبط را به اعضای مختلف بیت کوین انتقال داد و خود از پروژه کنار کشید، البته وی پیش از ناپدید شدن تمامی اصلاحات خود را روی کد منبع انجام داده بود و در حقیقت بسیاری از اتفاقات مانند تغییرات شبکه، نوسانات شدید قیمت بیت کوین و... بدون حضور خالق بیت کوین در کنار پروژه رخ داده است.

بیت کوین2

ساتوشی چیست؟

 

همانطور که به آن اشاره کردیم در دنیا فقط 21 میلیون بیت کوین وجود دارد و از این رو  برای اینکه این مقدار ارز دیجیتال بتواند به صورت موثر و کارآمد در معاملات تجاری استفاده شود، هر واحد آن را به قسمت ‌های کوچکتری تقسیم می‌ کنند و در واقع کوچکترین واحد بیت کوین را به نام ساتوشی نامگذاری کرده اند.

با توجه به این موضوع اینطور باید توضیح دارد که هر بیت کوین به هشت رقم اعشار (100 میلیونیم یک بیت کوین) تقسیم می شود و هر 0.00000001 بیت کوین به افتخار بنیانگذار بیت کوین، ساتوشی ناکاموتو، در اقتصاد جهانی یک ساتوشی نامیده شده است.

 

کارکرد بیت کوین

 

بلاک چین، فناوری زیربنایی ارز دیجیتال بیت کوین است که نوعی دفتر کل دیجیتال بحساب می آید و با توجه به اینکه این پول بصورت دیجیتالی داد و ستد می شود، از طریق کلید خصوصی مالک آن مشخص می شود. 

در واقع کلید خصوصی فرد را قادر می سازد تا از بیت کوین استفاده کند.

در این میان جالب است که بدانید، بیت کوین تحت چاپ اسکناس یا استخراج سکه نیست و کاملاً خودمختار بوده و تحت کنترل هیچ موسسه مالی، بانک یا حوزه قضایی نیست. 

علاوه بر این، به دلیل ناشناس بودن آن، جزئیات تراکنش یا جزئیات کاربر ثبت نمی شود.

براین اساس می توان اینطور توضیح داد که، تراکنش ها از طریق فرآیندی به نام استخراج ارز دیجیتال بیت کوین شکل گرفته و به زبان ساده، استخراج یک روش ضرب است. 

 

استخراج بیت کوین 

 

در روش استخراج، الگوریتم های محاسباتی به بخشی از یک معمای چالش برانگیز ریاضی تبدیل می شوند و در زمانی که یک معما حل می شود، یک بلوک ماینینگ استخراج می شود و کاربر یا برنامه نویس جایزه دریافت می کند. آن جایزه یک بیت کوین است.

برای استخراج ارز بیت کوین، کاربر باید یک حساب بیت کوین ایجاد کند که تا حدودی شبیه یک ایمیل کامپیوتری است که دارای 27-34 حرف و کلمه است.

تا این لحظه، حداکثر عرضه بیت کوین 21 میلیون سکه و عرضه فعلی BTC در گردش 18.87 میلیون سکه است. بیت کوین در 755 بازار و 92 صرافی معامله می شود که فعال ترین آنها صرافی بایننس است. 

بیت کوین (BTC) بر روی بلاک چین خود عمل می کند و می تواند ضرب شود که سهم فعلی آن از کل بازار ارزهای دیجیتال 41.10 درصد است و ارزش بازار آن 1.20 تریلیون دلار است.

 

بیشتر بخوانید:

تاریخچه پیدایش و نحوه عملکرد ارز دیجیتال

لیر دیجیتال به عرصه اقتصاد ترکیه وارد شد

بهترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی

راه‌اندازی پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال توسط Neobank آلمان

پیش بینی آینده قیمت سولانا

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه