English

وزیر راه و شهرسازی:

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای کریدور شمال به جنوب مصوب شد

وزیر راه و شهرسازی گفت: کردستان سرزمین فرصت های ترانزیتی است که توسعه آن سود زیادی برای کشور دارد.

۱۲۰۰ میلیارد تومان برای کریدور شمال به جنوب مصوب شد

به گزارش خبرگزاری موج، بذرپاش امروز جمعه در نشست مشترک شورای برنامه ریزی و توسعه و فعالان اقتصادی استان کردستان با اشاره به اهمیت توسعه شبکه ریلی صورت گرفته در توسعه راه های استان اظهار کرد: توسعه ترانزیتی کردستان و مرز باشماق علاوه بر استان، نفع بسیار زیادی برای کل کشور به دنبال دارد.

وی افزود: کریدور شمال به جنوب کشور در غرب کشور است که ۳۲۰ کیلومتر آن در کردستان است که ۱۶۰ کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است.

بذر پاش تاکید کرد: در این سفر ۱,۲۰۰ میلیارد تومان برای این پروژه مصوب شد که انتظار داریم این اعتبار بیشتر شود و مقدار باقی‌مانده در این دولت به بهره‌برداری برسد.

وی در ادامه به خط ریلی همدان سنندج اشاره کرد و بیان داشت: الان که کردستان به یک شبکه ریلی وصل شده بستر برای رغبت بیشتر سرمایه‌گذاران و تجار فراهم خواهم کرد.

وی ادامه داد: ادامه مسیر به سمت باشماق این خط ریلی را به یک مسیر ترانزیتی از شرق به غرب کشور تبدیل می‌کند و همه کشور از این ظرفیت ایجاد شده منتفع خواهند شد.

بذرپاش با اشاره به اینکه فرودگاه دوم این استان امروز به مدار حمل و نقلی اضافه شد گفت: فرصت اقتصادی بزرگی به دلیل مجاورت با مرز باشماق و منطقه آزاد بانه و مریوان ایجاد شد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: مردم به دلیل اینکه سال‌های سال منتظر بهره‌برداری این فرودگاه بودند به نوعی باور نداشتند که افتتاح می‌شود.

بذرپاش با بیان اینکه از سال ۱۳۸۳ احداث کریدور شمال - جنوب آغاز شده و از مجموع یک هزار و ۴۸۰ کیلومتر کریدور ۳۲۰ کیلومتر در استان کردستان واقع شده است، تصریح کرد: ۱۵۵ کیلومتر از این طرح به بهره‌برداری رسیده و ۱۲۸ کیلومتر در دست اجرا و ۳۷ کیلومتر آن در حال مطالعه است.

وی به پیشرفت این طرح اشاره کرد و بیان داشت: پیشرفت فیزیکی این کریدور در حال حاضر ۵۰ درصد و اعتبار هزینه شده در این طرح کلان تاکنون هفت هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال است.

وزیر راه اذعان کرد: سازمان برنامه و بودجه کشور برای تکمیل این پروژه مهم و حیاتی استان از طریق اخذ تسهیلات از ظرفیت ماده ۵۶ اقدام خواهد کرد.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در در این سفر مصوب شد و انتظار داریم این اعتبار با توجه به اینکه یک مسیر مهم شاهراهی است اختصاص پیدا کند.

بذرپاش خاطر نشان کرد: یکی از اصلی‌ترین پروژه‌هایی که تأثیر بسزایی در تکمیل زنجیره حمل و نقلی دارد اتمام پروژه کریدور شمال به جنوب است.

وی اضافه کرد: طی چند روز اخیر یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه مختلف در حوزه راهداری به بهره‌برداری رسیده است و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پروژه جدید حوزه راهداری کردستان هم تعریف شده است.

بذرپاش با بیان اینکه ۵ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان پروژه در این سفر تعریف شده است، عنوان کرد: ۶ پروژه بازآفرینی در نایسر با توجه به نیاز و جمعیتی که در این ناحیه منفصل شهری وجود دارد اجرا می‌شود.

وی گفت: در حوزه نهضت ملی کردستان یکی از استان‌های پر مشکل در تأمین زمین بود که خوشبختانه با تلاش و پیگیری‌هایی که صورت گرفت این مشکل را برطرف کردیم.

وزیر راه با اشاره به اینکه امروز کار ساخت ۱۸ هزار و ۵۰۰ مسکن ملی در کردستان آغاز شده است

وی بیان داشت: در کنار این مهم کار احداث ۱۳ هزار واحد روستایی که ۷ هزار مسکن روستایی و ۶ هزار زمین روستایی است

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه