English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

خیز بلند همراه اول برای ورود به دنیای فناورانه

در عصر دیجیتال تمامی اپراتورها با ورود به عرصه سرمایه گذاری در زمینه فناوری های نوین علاوه بر پیشتازی به دنبال کسب درآمدهای بیشتر هستند زیرا در دنیای امروزی بهترین منبع ثروت همین دنیای فناورانه است.

خیز بلند همراه اول برای ورود به دنیای فناورانه
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، اپراتورهای تمام دنیا تلاش می کنند تا مسیر دیجیتالی شدن کشورها کمک کنند زیرا مسیر توسعه از اکوسیستم دیجیتال می گذرد.اپراتورها با درک این واقعیت که گریزی از دیجیتال شدن کشورها در تمامی عرصه ها وجود ندارد در تمامی کشورهای دنیا تلاش کرده اند نقش موثری در سرمایه گذاری در عرصه فناوری های نوین داشته باشند.

به عنوان مثال اپراتور Orange برای ساخت اکوسیستم سلامت دیجیتال تشکیل تیم می‌دهد؛ اپراتور ایتالیایی ایجاد سرویس‌های ابری را از طریق Noovle  هدف قرار می‌دهد؛ Telia و Ericsson سرویس Drone را توسعه می‌دهند؛ Virgin Media سرویس‌های ۵G را با Vodafone راه‌اندازی می‌کند.

نباید از این نکته غفلت کرد که اپراتورها از سرمایه گذاری در دنیای فناورانه علاوه بر کسب درآمد می توانند به گسترش برخی مفاهیم اجتماعی، رفاهی، اقتصادی و .... در کشورها کمک کنند.به طور مثال معضلات زیست محیطی در عصر حاضر از مهمترین چالش های جهان است.بدون تردید گسترش فناوری های نوین برای بکارگیری در ابعاد مختلف زندگی می تواند به حفظ محیط زیست کمک کند.البته از فناوری های نوین می توان برای اکوسیستم سلامت دیجیتال بهره مند شد و یا از این فناوری ها در ابعاد مختلف صنعتی بهره مند شد.

با توجه به سبقه اپراتورهای جهانی برای سرمایه گذاری در فناوری های نوین بدون تردید لازم است تا اپراتورهای ایران نیز در این زمینه فعالیت گسترده ای داشته باشند.

اپراتور همراه اول به عنوان بزرگترین اپراتور ایرانی بیش از یک دهه است که به عرصه دنیای فناورانه ورود کرده است اما در روزهای اخیر اقدامی موثر جهت تقویت ورود این اپراتور به دنیای فناورانه با تاسیس پارک علم و فناوری شهید بهشتی صورت گرفت.

مهدی اخوان‌بهابادی، مدیرعامل همراه اول در مراسم افتتاح پارک علم وفناوری شهید بهشتی درباره ضرورت توسعه  این پارک ها و حمایت از نخبگان گفته بود:در صنعت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اپراتورهای ارتباطی کشور سالانه چند صد میلیون دلار برای خرید نرم‌افزار و سخت‌افزار از خارج کشور پرداخت می‌کنند؛ سخت‌افزار قابل درک است؛ اما نرم‌افزار واقعا منطقی نیست و فقط نیازمند نیروی انسانی نخبه هستیم. دانشگاه‌ها مملو از نیروهای انسانی نخبه و خوش‌فکر هستند بنابراین راهی وجود ندارد که صنعت تلکام و دانشگاه به یکدیگر نزدیک شوند و فقط هم بحث انعقاد قرارداد پژوهشی نیست.قسمت عمده فعالیت‌های هوش مصنوعی همراه اول به برج نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه بهشتی انتقال می‌یابد.

افزایش ورود اپراتورها به دنیای فناورانه یکی از راهکارهای استعدادیابی، صیانت از استعدادهای موجود، گسترش تکنولوژی در ابعاد مختلف زندگی و ... است.همراه اول تلاش کرده است در این مسیر پیشگام باشد به همین دلیل گامی بزرگ برای ورود به دنیای فناورانه برداشته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه