English

یک کارشناس صنعت خودرو در گفت و گو با خبرگزاری موج:

تا زمانی که نرخ ارز صعودی باشد خودرو نیز گران خواهد شد!

یک کارشناس صنعت خودرو گفت: در سال‌های گذشته عرضه و تقاضا بیشترین تأثیر را روی بازار خودرو داشت اما اکنون افزایش قیمت ارز است که بیشترین تأثیر را در بازار دارد و تا زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا کند، قیمت خودرو نیز فارق از اینکه تقاضای مردم کمتر شده باشد ، افزایش پیدا خواهد کرد.

تا زمانی که نرخ ارز صعودی باشد خودرو نیز گران خواهد شد!

محمد حمزه کارشناس صنعت خودرو در رابطه با پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای پایانی سال در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج گفت: یک سنت قدیمی که در معامله‌گران وجود دارد این است که در روزهای پایانی سال به دلیل اینکه سفرهای نوروزی را پیشرو داریم، بازار خودرو رونق می‌گیرد که امسال نیز این اتفاق تاحدودی رقم خورد البته که شدت آن نسبت به سال‌های گذشته بسیار کمتر بود و اصلاً قابل مقایسه با سال‌های گذشته نبوده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته عرضه و تقاضا بیشترین تأثیر را روی بازار خودرو داشت اما اکنون افزایش قیمت ارز است که بیشترین تأثیر را در بازار دارد و تا زمانی که نرخ ارز افزایش پیدا کند، قیمت خودرو نیز فارق از اینکه تقاضای مردم کم شده،‌ افزایش پیدا خواهد کرد.

این کارشناس گفت: متأسفانه بازار خودرو تماماً دست دلال‌ها  و سوداگران است که با کوچکترین منازعه‌ای در منطقه و کوچک‌ترین جهشی در نرخ ارز به دنبال افزایش قیمت خود هستند تا کالای سرمایه‌ای خود را به پول تبدیل کنند. در این میان سهم عموم مردم از خرید خودرو بسیار کم شده و اکثریت مردم به دنبال خرید خودروهای ایرانی کارکرده هستند چرا که بازار دلالی خودرو صفر را برای مردم ایران به رویا تبدیل کرده است.

وی گفت: مورد دیگری که باعث افزایش قیمت خودرو در اسفند ماه شد، صبحت‌های برخی مسئولین وزارت صمت درباره افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو در سال آینده بود که یک شوک قیمتی را به بازار وارد کرد. این صحبت‌ها در صورتی مطرح شد که نیازی نبود در ماه پایانی سال گفته شود و بازار را بهم بریزد. می‌توانستند صبر کنند که سال بگذرد و همان سال آینده قطعی بودن افزایش قیمت کارخانه را به مردم اعلام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه