English

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی:

۱۵۰ نقطه برای مسکن نهضت ملی پایش شدند

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی گفت: ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران مورد بررسی گرفتند.

150 نقطه برای مسکن نهضت ملی پایش شدند
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، محمدمهدی حیدری رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در نشست خبری اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ نقطه مکانی از نظر سلامت ساخت گواهی برای احداث واحدهای نهضت ملی مسکن پایش شده و این مناطق از جمله در بحث فرونشست و سایر مخاطرات زمین‌شناسی مورد پایش قرار گرفته و بر پایه این اطلاعات، زمین‌ها برای تحقق ساخت مسکن الحاق شده است.

رئیس مرکز تحقیقات وزارت راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: ساختمان‌های غیرایمن در تهران بر اساس بررسی‌های مرکز تحقیقات از دو منظر سازه‌ای و مطالعات حریم، ۱۴۰۰ ساختمان بلندمرتبه تهران مورد بررسی قرار دادیم که ۴۰ درصد از این ساختمان‌ها نیازمند تاب‌آوری هستند و ۲۵ درصد دیگر نیز لازم است مالکان آنها مشاوران مقاوم‌سازی را استخدام کنند. بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته ۱۵ درصد از این ساختمان‌ها باید تخریب شوند و مالکان آنها نباید به‌دنبال مقاوم‌سازی باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: سهم ساختمان در مصرف انرژی کشور بین ۳۰ تا ۴۰ درصد بیان می‌شود که از مرحله تولید مصالح ساختمانی تا بهره برداری از ساختمان را شامل می‌شود. سامانه پایش مصرف انرژی در ساختمان‌ها با کمک معاونت علمی ریاست جمهوری و سازمان برنامه و بودجه در دستور کار است.

حیدری توضیح داد: تاکنون ۸۰۰ گواهی نامه فنی برای مصالح ساختمانی صادر شده است و به زودی بخش نامه ای از سوی معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی صادر می شود که طبق آن بهره مندی از مصالح ساختمانی دارای گواهی نامه فنی الزامی محسوب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۴۷ ایستگاه شتاب نگاری راه اندازی شد گفت: هم اکنون ایستگاه های شتاب نگاری کشور به یک هزار  و ۶۰۰ دستگاه رسیده است.

وی همچنین به 70 پروژه تحقیقاتی توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی اشاره کرد و افزود: 80 پروژه تحقیقاتی دیگر در حال انجام است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه