English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پشت پرده اقبال گسترده به بازار رمزارزها چیست؟

«همزمان با فتح قله های جدید قیمتی در بازار رمزارزها در مدت اخیر، بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بار دیگر به واکاوی ابعاد مختلف این پرسش می پردازند که علت اقبال گسترده افکار عمومی بین المللی به این بازار چیست؟»

پشت پرده اقبال گسترده به بازار رمزارزها چیست؟
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

در روزهای اخیر و همزمان با سقف شکنی های پیاپی رمز ارز بیت کوین و عبور آن از مرز 73 هزار دلار، تحلیل و تفسیرهای مختلفی در مورد آینده بازار رمزارزها و به طور خاص افق های قیمتی مطرح برای بیت کوین و دیگر رمزارزهای شاخص، مطرح شده و می شود.

در این راستا، حتی برخی تحلیلگران و نهادهای اقتصادی از یک میلیون دلاری شدنِ بیت کوین تا سال 2025 و یا حتی 10 میلیون دلار شدنِ آن در طی 10 سال آینده خبر داده اند. با این همه، یکی از نکات قابل تامل در مورد بازار رمزارزها که در سال های اخیر نیز به عینه قابل مشاهده بود این مساله است که اقبال گسترده ای در عرصه بین المللی به این بازار ایجاد شده است.

موضوعی که بسیاری از تحلیلگران اقتصادی را واداشته تا به واکاوی ریشه های این مساله بپردازند. در این رابطه، به نظر می رسد که به طور خاص این گزاره تحت تاثیر تاثیر 3 محرک اصلی و محوری است.

اولا، همزمان با تشدید رقابت های ایدئولوژیک و ژئوپلیتیک در عرصه بین المللی میان قدرت های جهانی و حتی قدرت های منطقه ای، بسیاری از دولت ها و کنشگران مهم در حوزه سیاست و اقتصاد بین المللی، به سمت بازار رمزارزها حرکت کرده اند. موضوعی که خود نوعی رونق را در این بازار ایجاد کرده و متعاقبا سبب شده تا مردم در اقصی نقاط دنیا نیز به فکر سرمایه گذاری در این بازار بیفتند.

مساله ای که با توجه به اوج گیری قیمت ها در بازار رمزارزها در سال های اخیر و طرح سناریوهای مختلف در این رابطه سبب شده تا نوعی هیجان عمومی نیز در زمینه اقبال به بازار رمزارزها شکل بگیرد که این مولفه خود در سقف شکنی های قیمتی در بازار رمزارزها با توجه به گسترش استقبال از آن، بی‌تاثیر نبوده است.

دوم اینکه بسیاری از تحلیلگران و اندیشکده های اقتصادی بر این باورند که جهان درسال های آتی با افق های جدید تورمی رو به رو خواهد شد. موضوعی که سبب خواهد شد تا مردم و بسیاری از کنشگران مهم در حوزه اقتصاد جهانی، به فکر حراست از ارزشِ دارایی های خود با توجه به شرایط جدید پیش آمده بیفتند و در این چهارچوب، رمزارزها به عنوان پول و دارایی دیجیتال، از اهمیت بیشتری برخوردار شده اند.

مساله ای که به ویژه با توجه به ظرفیت های قابل توجه رمزارزها جهت تجربه قله های جدید و قابل توجه قیمتی، سرمایه گذاری در بازار رمزارزها را به یک گزینه جذاب برای افکار عمومی در اقصی نقاط جهان تبدیل کرده است.

و در نهایت سوم اینکه گفتمان جهانی در حال حرکت به سمت و سویی است که در ابعاد مختلف آن، اغلب امور به سمت دیجیتالی شدن حرکت می کنند. در حقیقت، حکمرانی در حوزه های مختلف در حال حرکت به سمت دیجیتالی شدن است و دلیل این مساله نیز نفوذ و گسترش قاالب توجه فناوری های دیجیتال در زندگی بشر است. از این رو، کاملا محتمل و ممکن است که شاهد باشیم عرصه های سنتی زندگی انسان نیز با توجه به واقعیت های دیجیتالی متحول شوند و واقعیت های تازاه ای را پذیرا باشند.

در این راستا، حوزه اقتصادی نیز از این قاعده مستثنی نیست و دقیقا رمزارزها هم همان گزینه ای هستند که در فضای اوج گیری اقتصاد دیجیتال، امکان بروز و ظهور پیدا می کنند. موضوعی که سبب شده تا بسیاری از افکار عمومی در اقصی نقاط دنیا، با حرکت به سمت بازار رمز ارزها، به نوعی به دنبال انجام سرمایه گذاری برای آینده خود باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه