English

مبارزه با علف‌های هرز در ۶۶هزارهکتار از کشتزارهای استان تهران

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران اعلام کرد: درسال زراعی جاری تاکنون درمجموع 66 هزارهکتار مبارزه با علف های هرز انجام شده است و روند مقابله تا پایان فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

مبارزه با علف‌های هرز در 66هزارهکتار از کشتزارهای استان تهران

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان تهران، برادری در این باره گفت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرحله داشت مزارع استان تهران است که برنامه‌های مبارزه‌ای در این زمینه آغاز شده است.

وی افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با راه اندازی تیم های شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی، مشتمل بر کارشناسان جهاد کشاورزی و کلینیک‌های گیاه‌پزشکی امر پایش عوامل خسارت‌زا، آموزش و اطلاع‌رسانی زمان و نحوه مبارزه با آفات و بیماری‌ها و علف‌های هرز در محصولات گندم و جو را به اجرا گذاشته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران ادامه داد: از اواخر بهمن ماه تاکنون مبارزه شیمیایی با علف‌های هرز درسطح 66هزارهکتار از مزارع  انجام شده است و روند کنترل  با توجه به اینکه علف‌های هرز در رقابت با محصول اصلی در جذب آب و عناصر غذایی است، به‌طور بالقوه می‌تواند خسارت وارد کند، همچنان ادامه دارد.

وی تاکید کرد: در روزهای آغازین سال نو و تعطیلات نوروز نیز کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نیز همگام با کارشناسان شبکه مراقبت مزارع را از لحاظ آفات، بیماری ها و علف هرز پایش و در صورت مشاهده هرگونه مشکل، راهکار مناسب به کشاورزان و بهره برداران ارائه می دهند.

برادری همچنین میزان مبارزه با آفت سن غلات را2هزارهکتار اعلام کرد و گفت: مبارزه با آفت سن نیز از نیمه فروردین ماه از شهرستان های  جنوب و جنوب شرق استان مثل ورامین، پاکدشت و پیشوا آغاز شده و تا ابتدای فصل برداشت محصولات ادامه خواهد داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران خاطرنشان کرد: کلیه همکاران مرتبط با تمام توان ضمن اطلاع رسانی به کشاورزان از مزارع بازدید و سرکشی می کنند تا با مشارکت بهره‌برداران بخش کشاورزی شعار سال را تحقق بخشیده و در پایان سال زراعی جاری شاهد برداشت محصول با کیفیت و راندمان بالا باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه