English

خبرگزاری موج گزارش می‌دهد؛

ضرورت حضور همراه اول در بازار کسب وکارهای جدید

ورود به عصر دیجیتال بر روی ماهیت کسب وکارها تاثیرگذار بوده و موجب شده تا مشاغل از شکل صنعتی خارج شده و در فضای استارت آپی شکل بگیرد.

ضرورت حضور همراه اول در بازار کسب وکارهای جدید
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، یکی از نشانه های ورود به عصر دیجیتال توسعه مشاغل نوپا و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت است.در ایران نیز ورود به عصر دیجیتال شکل گرفته است به همین دلیل این روزها شاهد شکل گیری مشاغل بسیاری در عرصه خدمات به شکل اینترنتی هستیم.

به منظور توسعه کسب وکارهای نوپا که در بستر اینترنت ایجاد شده و توسعه پیدا می کند لازم است تا بسترهای لازم  جهت دسترسی به اینترنت پرسرعت برای صاحبان مشاغل مهیا شود.

چندی پیش در رسانه ها اخباری مبتنی بر واگذاری بخشی از سهام شرکت دیجی کالا به اپراتور همراه اول منتشر شد.هر چند هنوز این خبر از سوی مالکان دیجی کالا تایید نشده است تا جایی که رییس این شرکت اعلام کرده تعدادی پیشنهاد برای خرید سهام این شرکت دریافت کرده اند ولی هنوز برای نتیجه گیری در این مورد و انتخاب شریک از میان پیشنهاددهندگان خرید سهام به قطعیت نرسیده اند و هر گاه تصمیم آنها نهایی شوند به صورت رسمی اعلام خواهند کرد.

بدون تردید اگر بنا بر جذب سرمایه از سوی سرمایه گذار جدید در دیجی کالا باشد، مشارکت اپراتور همراه اول بهترین گزینه برای شراکت با دیجی کالا است زیرا پایه فعالیت این شرکت در بستر وب بوده و برای توسعه بیشتر نیاز به تامین اینترنت و سرمایه کافی دارد که اپراتور همراه اول می تواند به هر دو نیاز پاسخگو باشد.

ورود اپراتورهای تلفن همراه به عرصه کسب و کارهای نو می تواند یک بازی برد-برد برای این قبیل شرکتها و استارت آپ ها باشد زیرا از یک سو اپراتورهای تلفن همراه می توانند با سرمایه گذاری در عرصه های اقتصادی همچنان فعال و سودده باشند و هم شرکت های نوپا می توانند از دو مزیت سرمایه و دسترسی به اینترنت پرسرعت بهره مند شوند.

بدون تردید ورود اپراتورها به بازار سرمایه‌گذاری های برای کسب و کارهای جدید می تواند یک اقدام راهبردی باشد که از سوی اپراتورهای تلفن همراه در دنیا انجام می شود.لازم است اپراتورهای تلفن همراه در ایران نیز از شرکتهای جهانی برای ورود به این عرصه الگو برداری کرده تا بتوانند به رشد و توسعه لازم دسترسی پیدا کرده و هم بتوانند از مشاغل جدید حمایت کنند.

هرچند کسب درآمد یکی از اهداف اصلی اپراتورهای تلفن همراه از سرمایه گذاری در کسب وکارهای جدید است ولی نکته حائز اهیمت این است که بدانیم نباید تحقق این هدف در گام اول صورت بگیرد زیرا باید ابتدا توان فعالیت قوی و مستمر برای کسب و کارهای جدید صورت بگیرد تا با ایجاد اشتغال از امنیت شغلی و اقتصادی مردم صیانت شود و پس از توسعه کسب و کارهای جدید نسبت به کسب سود برای اپراتورهای تلفن همراه اقدام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه