English

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرگزاری موج:

اجازه ورود بذر آلوده را نمی‌دهیم/ همکاری جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی در مبارزه با آفات

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات بذرهای فلفل و گوجه فرنگی از گمرک بدون نظارت جهاد کشاورزی گفت: موسسه ثبت گواهی بذر جهاد کشاورزی، اگر کوچکترین آلودگی داشته باشند اجازه ورود نخواهند داد.

اجازه ورود بذر آلوده را نمی‌دهیم/ همکاری جهاد کشاورزی و سازمان انرژی اتمی در مبارزه با آفات

مجتبی خیام نکویی؛ معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج در رابطه با آماری مبنی بر  حمله بیولوژیکی در سال گذشته آیا داشته ایم اظهار کرد: خیر؛ مستندات قطعی در این زمینه وجود ندارد. البته ما معتقدیم سوسک حنایی خرما و یا بیماری جادوی جاروگر به عنوان یک خطر مطرح می‌شود.

وی گفت: بعضی از طغیان‌ها که به یکباره صورت می‌گیرد برنامه‌ریزی شده است اما راجب بحث‌های آگروتروریستی دریک وقت مفصلی و با اطلاعات مطمئن‌تری صحبت خواهم کرد. 

خیام نکویی درباره واردات بذرهای فلفل و گوجه فرنگی از گمرک بدون نظارت جهاد کشاورزی توضیح داد:  موسسه ثبت گواهی بذر جهاد کشاورزی، اگر بذرها کوچکترین آلودگی را داشته باشند اجازه ورود نخواهند داد، البته ممکن است از مبنای غیررسمی وارد شود اما از مبانی رسمی، موسسه ثبت گواهی بذر، آزمایش انجام می‌دهد.

 

بیشتر بخوانید:

نمونه‌برداری از بذرهای گوجه فرنگی و فلفل وارداتی در گمرکات کشور حذف شد

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی درباره نقش سازمان انرژی اتمی و مبارزه و دفع آفات تصریح کرد: رئیس سازمان انرژی سال گذشته به صورت مفصل در سازمان جهاد کشاورزی حضور پیدا کرده و همکاری خوبی آغاز شد.

وی ادامه داد: امروز چندین سایت با کمک سازمان انرژی اتمی برای مبارزه با آفات و عقیم کردن آفات، ضدعفونی و ... انجام دادیم.

 

تولید بذرهای مقام در خشکی

معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره کمبود آب سمنان در کشت گندم گفت: ما به دنبال آن هستیم که در نان، ارقامی را معرفی کنیم که متحمل به خشکی باشند یعنی اگر گندم یک واحد  آب کمتری بخورد 1000 متر مکعب آب صرفه‌جویی شود. 

 وی تأکید کرد: ما در دو حوزه متمرکز هستیم که یکی به‌نژادی و دیگری به‌زراعی است؛ برای به‌نژادی تولید ارقام مقاوم و متحمل به خشکی است که خوشبختانه بعضی از ارقام هستند که با یک واحد آب کمتر درمناطق دچار چالش، تولید قابل قبولی داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه