English

در پاسخ به خبرگزاری موج عنوان شد؛

ورود قطعات خودرویی قاچاق به پایتخت/ ۴۰۰ واحد راکد در استان تهران

مدیر کل صنعت معدن تجارت استان تهران گفت:هر کالایی که اسناد گمرکی نداشته باشد قاچاق است و بیشترین کالاها شامل لوازم خانگی، پوشاک، لوازم آرایشی همچنین قطعات خودرویی است.

ورود قطعات خودرویی قاچاق به پایتخت/ 400 واحد راکد در استان تهران
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، مدیر کل صنعت معدن تجارت استان تهران، محمود سیجانی در نشست خبری در مورد احیای واحدهای راکد گفت: سال گذشته ۲۰۰ واحد راکد در استان تهران احیا شد که با احیای این تعداد واحد، به صورت میانگین ۵ تا ۲۰۰ نفر نیروی کار در هر کارخانه مشغول به کار شدند. برای امسال هم ۲۰۰ واحد دیگر پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: ۴۰۰ واحد راکد دیگر در استان تهران داریم که به خاطر قدیمی بودن تجهیزات و سایر موارد است ضمن اینکه تعدادی از خود واحدهای اقتصادی و سرمایه‌گذار تمایلی به احیای واحدهای اقتصادی ندارند که وضعیت این گونه واحدها تعیین تکلیف می‌شود.

این مقام مسؤول با اشاره به افزایش واحدهای تولیدی در استان تهران، گفت: تأمین نقدینگی و حمایت‌های مالی، بازارسازی و تأمین مواد اولیه در دستور کار قرار گرفته است. همچنین برای واحدهایی که توان تولید دارند و صاحبان برند هماهنگی ایجاد می‌شود تا با استفاده از ظرفیت‌های یکدیگر تولید افزایش پیدا کند در همین زمینه مجوز گواهی تولید کارخانه صادر می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه معدن نیز احیای واحدهای معدنی در دستور کار است؛ این امر در راستای افزایش راندمان معادن است.

مدیرکل صمت استان تهران تاکید کرد: در حوزه تجارت خارجی افزایش صادرات را سیاست‌گذاری کرده‌ایم و به دنبال ایجاد بازار جدید هستیم که این امر ضمن تقویت ارزآوری و نشانگر قدرت تولید و کیفیت کشورمان در عرصه جهانی است.

مدیرکل صنعت معدن تجارت استان تهران در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، میزان قاچاق کالا در سال گذشته در استان تهران چه میزان بوده است.اظهار کرد:هر کالایی که اسناد گمرکی نداشته باشد قاچاق است و بیشترین کالاها شامل لوازم خانگی، پوشاک. لوازم آرایشی همچنین قطعات خودرویی است.

محمود سنجابی با اشاره به نام‌گذاری شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آسیب‌ها و چالش‌ها در بخش صنعت بررسی می‌شود همچنین به پیشنهادها و نقش مشارکت‌های مردمی نیز پرداخته می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه