English

۲۵ پروژه دریایی و بندری به اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح شد

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امروز ۲۷ پروژه دریایی و بندری با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که ارزش روز این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

 ۲۵ پروژه دریایی و بندری به اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح شد
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج

، علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ، گفت: امروز ۲۷ پروژه دریایی و بندری با اعتبار ۶ هزار میلیارد تومان افتتاح شد که ارزش روز این پروژه‌ها ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اینکه ۲۵ پروژه دریایی و بندری امروز آغاز می‌شود، افزود: اعتبار این پروژه‌ها ۶۲ هزار میلیارد تومان است که یک عدد بی‌نظیر در فعالیت‌های دریایی است. قبلاً نگهداری کالاهای اساسی در بنادر به‌صورت درستی انجام نمی‌شد، اکنون اما این کالاها به‌صورت مکانیزه از داخل کشتی به انبارها و سیلوها منتقل می‌شود.

وی گفت: ناوگان ایران در دریای خزر به اندازه ناوگان روسیه رسیده است، این کشور سال‌ها بزرگ‌ترین ناوگان دریایی را در اختیار داشت.

صفایی با تاکید براینکه «بندر سیریک» امروز افتتاح شد و بیش‌از ۲۰۰ هزار تن فعالیت دارد.، ادامه داد: بنا بود «بندر سیرک» امروز توسط آیت‌الله رئیسی را افتتاح شود با بهره‌برداری از این بندر، فعالیت‌های اقتصادی و تجاری زیادی با کشورهای همسایه انجام می‌شود و در سطح استانی تأثیرات اقتصادی زیادی به‌همراه خواهد داشت. البته «بندر چمخاله» و» «بندر ابوموسی» یک بندر گردشگری است که به‌طور کامل ساخت و تمام زیرساخت‌های آن را سازمان بنادر و دریانوردی فراهم کرده، با طرح دولت نیز فعالیت‌های اقتصادی در این بندر شکل خواهد گرفت.

عضو کابینه دولت سیزدهم از بهره‌برداری ۴ فروند شناور ساخت داخل خبر داد و با اشاره به این‌که پروژه‌های نگهداری و تعمیرات بندری نیز افتتاح می‌شود، گفت: با تلاش‌های دولت سیزدهم ترانزیت سال قبل ۴۵ درصد رشد داشت که طی ۳ ماه اخیر ترانزیت به ۲.۵ میلیون تن افزایش یافته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد رشد داشته است.

 

بیشتر بخوانید:

۲۷ پروژه بندری و دریایی در سطح کشور افتتاح شد+فیلم

 

وی با اشاره به اینکه ۴.۲ میلیون تن کالای اساسی به کشور وارد شده است و ۲۰ درصد رشد داشتیم، افزود: هیچ نگرانی در رابطه با تأمین کالای اساسی در کشور نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تصریح به این‌که پروژه‌های دریایی، طرح‌هایی است که مطالعات ویژه‌ای می‌خواهد، اضافه کرد: در کار توسعه بنادر توقف نداریم، وظیفه داریم برخی کارها را آغاز کنیم که ممکن است دولت‌های آینده آن را ادامه دهند.

صفایی از ساخت ۶۳ شناور در کشور خبر داد و گفت: پیشرفت فیزیکی این شناورها از ۲۰ تا ۹۰ درصد است و ماه آینده ۴ فروند به ناوگان دریایی کشور اضافه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه